יתרונות וחסרונות באלמנטים של קידום, כי בדרך כלל אין תשובה אחת נכונה

הרבה מהסוגיות והלבטים בקידום אתרים לא יכול להיות מוכרע באופן וודאי ומוחלט, למשל האם עדיף אתר רספונסיבי או האם עדיף אתר נפרד למובייל? אין תשובה אחת לכל האתרים  מכיוון שלסוגי אתרים שונים יש פתרונות שונים, כנ”ל לגבי נושאים נוספים  אשר ריכזתי חלק מהם כאן. יתרונות , חסרונות וטיפים לכמה נושאים שחוזרים על עצמם שוב ושוב גם מצד הלקוחות וגם בקהילת המקדמים.

שימוש meta keywords

יתרונות

חסרונות

עדיין פקטור במנועי חיפוש אחרים מלבד גוגל.

להשתמש רק במידה ולא דורש זמן/עבודה ידנית על כל עמוד בנפרד.

גוגל הודיעו כבר ב 2010 שmeta keywords  לא מהווה חלק מהאלגוריתם.

עוזר למתחרים לראות את הביטויים שבהם האתר מתמקד.

קצת כמו לטחון מים.

 

שימוש ב meta descriptions

יתרונות

חסרונות

תיאור מעניין וקולע מושך את הגולש להקליק דווקא על התוצאה המסויימת, כתוצאה יכול לעלות אחוז ההקלקה (CTR) גם אם לא עולה המיקום בדף התוצאות.

גוגל הודיעו כבר ב 2010 שmeta descriptions  לא מהווה חלק מהאלגוריתם.

עריכה ידנית של תיאורים לכל עמוד גוזלת זמן רב.

טיפ: באתרים בינוניים וגדולים (אלפי עמודים ומעלה) אפשר להשתמש בתבנית כללית לתיאורי האתר למשל: “כותרות העמוד+ שם האתר + תיאור כללי על האתר”, ובעמודים “חשובים” או עמודים שמקבלים הרבה כניסות, אפשר לדרוס את התיאור הקיים ולהוסיף תיאור יותר ממוקד. אם לא שמים תיאור בעמוד או ששמים תיאור לא טוב, גוגל יכול להציג תיאור אחר שהוא בוחר באופן עצמאי מהתוכן שבעמוד.

 תוצאות עשירות בגוגל

שימוש ב schema.org

יתרונות

חסרונות

מאפשר לגוגל להציג תוצאות חיפוש “עשירות” לאירועים, סרטים, אפלקציות, ביקורות, מתכונים וכו’ שמשפרים את הנראות ואחוז ההקלקה בתוצאות החיפוש בגוגל.

עלויות/זמן עבודה/שעות פיתוח.

לא ידוע גוגל ישתמשו באותו מידע בעתיד.
אין השפעה ישירה מבחינה אלגוריתמית להוספה של structured data.

טיפ: השימוש בdata highlighter  שנמצא בכלי מנהל האתרים יכול להיות פתרון קל ופשוט בחלק מהמקרים, שלא זמן פיתוח.

שיפור זמני טעינה לאתר

יתרונות

חסרונות

זמן הטעינה משפיעה על התנהגות הגולשים, אתרים איטיים מספקיים חווית גלישה לא טובה.

אתר איטי במיוחד משפיע באופן עקיף על חווית הגלישה ובאופן ישיר באלגוריתם לפי פוסט שכץ העלה בנושא ב2010

ככל שמשפרים את זמני הטעינה של האתר צריך להשקיע יותר מאמצים ומשאבים בשביל לקבל שיפורים קטנים יותר, עד שבסופו של דבר אין הגיון עסקי להשקיע משאבים בשביל לנסות לגלח עוד כמה מאיות שנייה לאתר לא גדול.

טיפ: שיפור זמני טעינה זה תחום מורכב שיכול להפוך למשרה מלאה, המדידות בפועל משתנות בין כלי הבדיקה השונים, הדפדפנים, אזורי הבדיקה,  כמות העומס הנקודתית על השרת וכו’. זמן טעינה טוב הוא יחסי לגודל הדף (משקל בKB) ולכמות הפניות שהדף עושה לשרת, דף אינטרנט עם הרבה מידע יהיה כבד יותר מעמוד ריק וכתוצאה זמן הטעינה יהיה גדול יותר, צריך לדאוג שעושים את המקסימום בכדי לטעון את הדף הקיים (גם אם הוא כבד) באופן הכי יעיל, עוד על שיפור זמני טעינה.

החלפת דומיין שקיבל עונש ידני (penalty  manual )

יתרונות

חסרונות

התחלה נקייה בלי חשש שפעולות עבר “יתנקמו” בהמשך.
קל ומהיר יותר לביצוע מאשר לנסות להסיר מאות או אלפי קישורי ספאם מרחבי הרשת.

בגלל שבתהליך מוערבת יד אדם, גם אם לא מצליחים להסיר את כל הקישורים העונש הידני יכול לרדת כאשר רואים שנעשה מאמץ אמיתי והוסרה כמות נכבדת של קישורי ספאם.

איבוד של קישורים שכן תורמים.
ירידה בטראפיק ובמיקומים (או מה שנשאר מהם).

איבוד או שינוי של שם מותג.

טיפ: אם מדובר באתר חדש ולא ממותג בדרך כלל יהיה עדיף להחליף דומיין, במידה ומחליפים דומיין במקרה הזה לא מומלץ לעשות הפניות מהדומיין המוענש.

החלפת דומיין לאתר שירד בגלל עדכוני אלגוריתם (פינגווין פנדה ) שאין לו עונש ידני

יתרונות

חסרונות

שלא כמו עונש ידני, לא ניתן או מספיק רק להראות מאמץ מכיוון שלא נעשית פנייה ואין יד אדם שמעורבת בתהליך, כך שבהחלט ייתכן להגיע למבוי סתום שבו לא מצליחים להסיר קישורים שמונעים מהאתר לעלות במיקומים בביטויים מסויימים.

יתכן שעדכונים עתידיים או שיפור לעדכונים ישפרו את מיקומי האתר.
איבוד של קישורים שכן תורמים.
ירידה בטראפיק ובמיקומים (או מה שנשאר מהם).

איבוד או שינוי של שם מותג.

 

שימוש בכלי Disavow

יתרונות

חסרונות

הרבה יותר קל מהסרת קישורים בפועל.

עפ”י עדויות של מאות אתרים ומקדמים שביצעו את הפעולה, לא רואים השפעה בטווח לפחות בטווח הקצר.
עלול לטפח תקוות שווא.

השימוש בכלי מספק מידע “מסגיר” לגוגל, אין שום התייחסות שגוגל מתשמשים במידע הזה בצורה כלשהי לטובת “ריגול” אבל תיאורטית הם יכולים.

disavow סקר
סקר שפורסם בseroundtable.com מראה שכמעט 85% לא ראו השפעה או לא בטוחים אם הייתה השפעה מהשימוש בכלי Disavow

שימוש בתגיות rel=”canonical”

יתרונות

חסרונות

פתרון קל יחסית למקרה שבאתר אין ברירה וצריך  להציג תוכן כפול (למשל באתרי חנות עם מוצרים דומים או כפולים).

מונע אינדוקס של עמודים מיותרים.

שימוש שגוי או שימוש בתגית קנוניקל לעמוד שלא קיים עלול לפגוע  במיקומי האתר בתוצאות החיפוש בגוגל באופן קשה.

אשמח להוסיף עוד יתרונות וחסרונות  שיופיעו בתגובות

נכתב ע”י: מוטי חמו

 

רוצים לחזור לקטע מיוחד במאמר?

שיתוף המאמר:

אולי יעניין אתכם גם:

כותבי המאמר: צוות אופטיוויז

Optiwise היא זרוע שירותי השיווק הדיגיטלי של חברת NGSoft ומתמחה במתן פתרון מקיף וכולל לשיווק מתקדם באינטרנט, באמצעות שורה של כלים מקצועיים מוכווני תוצאות. האפשרויות שמעניקה Optiwise מתאימות למגוון רחב של חברות ועסקים בתחומים שונים.

שירותיה של Optiwise מעניקים פתרון שיווקי כולל לעסקים בינוניים וגדולים המעוניינים להגדיל בצורה אפקטיבית את הנוכחות ברשת האינטרנט ולהביא יותר הזדמנויות עסקיות.

 

 
נגישות