הרבה מהסוגיות והלבטים בקידום אתרים לא יכול להיות מוכרע באופן וודאי ומוחלט, למשל האם עדיף אתר רספונסיבי או האם עדיף אתר נפרד למובייל? אין תשובה אחת לכל האתרים מכיוון שלסוגי אתרים שונים יש פתרונות שונים, כנ”ל לגבי נושאים נוספים אשר ריכזתי חלק מהם כאן. יתרונות , חסרונות וטיפים לכמה נושאים שחוזרים על עצמם שוב ושוב גם מצד הלקוחות וגם בקהילת המקדמים.
שימוש meta keywords |
|
יתרונות |
חסרונות |
עדיין פקטור במנועי חיפוש אחרים מלבד גוגל. להשתמש רק במידה ולא דורש זמן/עבודה ידנית על כל עמוד בנפרד. |
גוגל הודיעו כבר ב 2010 שmeta keywords לא מהווה חלק מהאלגוריתם. עוזר למתחרים לראות את הביטויים שבהם האתר מתמקד. קצת כמו לטחון מים. |
שימוש ב meta descriptions |
|
יתרונות |
חסרונות |
תיאור מעניין וקולע מושך את הגולש להקליק דווקא על התוצאה המסויימת, כתוצאה יכול לעלות אחוז ההקלקה (CTR) גם אם לא עולה המיקום בדף התוצאות. |
גוגל הודיעו כבר ב 2010 שmeta descriptions לא מהווה חלק מהאלגוריתם. עריכה ידנית של תיאורים לכל עמוד גוזלת זמן רב. |
טיפ: באתרים בינוניים וגדולים (אלפי עמודים ומעלה) אפשר להשתמש בתבנית כללית לתיאורי האתר למשל: “כותרות העמוד+ שם האתר + תיאור כללי על האתר”, ובעמודים “חשובים” או עמודים שמקבלים הרבה כניסות, אפשר לדרוס את התיאור הקיים ולהוסיף תיאור יותר ממוקד. אם לא שמים תיאור בעמוד או ששמים תיאור לא טוב, גוגל יכול להציג תיאור אחר שהוא בוחר באופן עצמאי מהתוכן שבעמוד.
שימוש ב schema.org |
|
יתרונות |
חסרונות |
מאפשר לגוגל להציג תוצאות חיפוש “עשירות” לאירועים, סרטים, אפלקציות, ביקורות, מתכונים וכו’ שמשפרים את הנראות ואחוז ההקלקה בתוצאות החיפוש בגוגל.
|
עלויות/זמן עבודה/שעות פיתוח. לא ידוע גוגל ישתמשו באותו מידע בעתיד. |
טיפ: השימוש בdata highlighter שנמצא בכלי מנהל האתרים יכול להיות פתרון קל ופשוט בחלק מהמקרים, שלא זמן פיתוח.
שיפור זמני טעינה לאתר |
|
יתרונות |
חסרונות |
זמן הטעינה משפיעה על התנהגות הגולשים, אתרים איטיים מספקיים חווית גלישה לא טובה. אתר איטי במיוחד משפיע באופן עקיף על חווית הגלישה ובאופן ישיר באלגוריתם לפי פוסט שכץ העלה בנושא ב2010 |
ככל שמשפרים את זמני הטעינה של האתר צריך להשקיע יותר מאמצים ומשאבים בשביל לקבל שיפורים קטנים יותר, עד שבסופו של דבר אין הגיון עסקי להשקיע משאבים בשביל לנסות לגלח עוד כמה מאיות שנייה לאתר לא גדול. |
טיפ: שיפור זמני טעינה זה תחום מורכב שיכול להפוך למשרה מלאה, המדידות בפועל משתנות בין כלי הבדיקה השונים, הדפדפנים, אזורי הבדיקה, כמות העומס הנקודתית על השרת וכו’. זמן טעינה טוב הוא יחסי לגודל הדף (משקל בKB) ולכמות הפניות שהדף עושה לשרת, דף אינטרנט עם הרבה מידע יהיה כבד יותר מעמוד ריק וכתוצאה זמן הטעינה יהיה גדול יותר, צריך לדאוג שעושים את המקסימום בכדי לטעון את הדף הקיים (גם אם הוא כבד) באופן הכי יעיל, עוד על שיפור זמני טעינה.
החלפת דומיין שקיבל עונש ידני (penalty manual ) |
|
יתרונות |
חסרונות |
התחלה נקייה בלי חשש שפעולות עבר “יתנקמו” בהמשך. |
בגלל שבתהליך מוערבת יד אדם, גם אם לא מצליחים להסיר את כל הקישורים העונש הידני יכול לרדת כאשר רואים שנעשה מאמץ אמיתי והוסרה כמות נכבדת של קישורי ספאם. איבוד של קישורים שכן תורמים. איבוד או שינוי של שם מותג. |
טיפ: אם מדובר באתר חדש ולא ממותג בדרך כלל יהיה עדיף להחליף דומיין, במידה ומחליפים דומיין במקרה הזה לא מומלץ לעשות הפניות מהדומיין המוענש.
החלפת דומיין לאתר שירד בגלל עדכוני אלגוריתם (פינגווין פנדה ) שאין לו עונש ידני |
|
יתרונות |
חסרונות |
שלא כמו עונש ידני, לא ניתן או מספיק רק להראות מאמץ מכיוון שלא נעשית פנייה ואין יד אדם שמעורבת בתהליך, כך שבהחלט ייתכן להגיע למבוי סתום שבו לא מצליחים להסיר קישורים שמונעים מהאתר לעלות במיקומים בביטויים מסויימים. |
יתכן שעדכונים עתידיים או שיפור לעדכונים ישפרו את מיקומי האתר. איבוד או שינוי של שם מותג. |
שימוש בכלי Disavow |
|
יתרונות |
חסרונות |
הרבה יותר קל מהסרת קישורים בפועל.
|
עפ”י עדויות של מאות אתרים ומקדמים שביצעו את הפעולה, לא רואים השפעה בטווח לפחות בטווח הקצר. השימוש בכלי מספק מידע “מסגיר” לגוגל, אין שום התייחסות שגוגל מתשמשים במידע הזה בצורה כלשהי לטובת “ריגול” אבל תיאורטית הם יכולים. |
שימוש בתגיות rel=”canonical” |
|
יתרונות |
חסרונות |
פתרון קל יחסית למקרה שבאתר אין ברירה וצריך להציג תוכן כפול (למשל באתרי חנות עם מוצרים דומים או כפולים). מונע אינדוקס של עמודים מיותרים. |
שימוש שגוי או שימוש בתגית קנוניקל לעמוד שלא קיים עלול לפגוע במיקומי האתר בתוצאות החיפוש בגוגל באופן קשה. |
אשמח להוסיף עוד יתרונות וחסרונות שיופיעו בתגובות
נכתב ע”י: מוטי חמו