איך תייצרו ROI מקידום האתר שלכם?

בעסקים, מכל סוג, מרכיב מהותי בכל פעילות הוא החזר ההשקעה – ROI (Return on Investment), הנקודה בה מחזירים את עלות ההשקעה בפעילות ומתחילים להרוויח. כיום, קשה יותר להצליח בפעילויות קידום אתר במנועי חיפוש וביצוע אופטימיזציה (SEO) איכותית בסביבה תחרותית ביותר על מילות מפתח ותנועה. יתרה מכך, תהליכי קידום אתרים ו-SEO “מתים”  פעמים רבות בשלבים מוקדמים רק מכיוון שלא יושמו המשתנים המתאימים של ROI – החזר ההשקעה.

עבור בעל עסק קטן, קידום אתר באינטרנט הוא מרכיב מהותי והכרחי מאוד על מנת להצליח ולהישאר רלבנטי במציאות העסקית והטכנולוגית של ימינו. אך חשוב מאוד לעשות זאת נכון ובצורה מושכלת, תוך הקפדה על משמעת להעריך את ביצועי התהליך ולשים לב שכל המרכיבים ההכרחיים מיושמים כהלכה. לפניכם כמה טיפים יעילים וקריטיים ליצירת ROI מקידום אתר האינטרנט שלכם.

לא לשים על “טייס אוטומטי”

ניהול תהליך קידום אתר בלי הנתונים הרלבנטיים ועם עדכונים בזמן אמת שקול להטסת מטוס על טייס אוטומטי בלי קשר לתנאים או כמו הטסה ללא מכשירים – לא מומלץ, אלא אם כן השאיפה שלכם היא לסיים את המסע בתוך צלע הר… יישום אנליזה לאתר עצמו ולתהליך הקידום בפרט (בעזרת יישומי אנליטיקס למיניהם) הוא קריטי. קידום אתר יעיל מצריך הבנה אילו מקורות מפנים תנועה אל האתר, מה אחוז הגולשים המגיע ממנועי חיפוש לעומת גולשים מאתרים מפנים וכן הלאה. חשוב מאוד להבין אילו מילות מפתח מספקות את התוצאות הטובות ביותר ואילו לא עובדות בכלל, לבדוק את ה-Bounce Rate  של דפי האתר בהתאם למקום ממנו הגיעו הגולשים ושאר נתונים חשובים.   חשוב לעבוד לפי חוק פארטו – להשקיע 80% מהזמן שלכם במילות המפתח ובדפים שמביאים להמרות ולרווחים.

זמן שהייה גוגל אנליטיקס

אי אפשר להשיג יחס ROI חיובי במסגרת קידום אתר בלי מעקב וניתוח הנתונים! כמובן תוך הבנת המשמעות וביצוע אופטימיזציה בזמן אמת.

תנועה “לא ממותגת” היא המפתח להצלחה

בתנועת אינטרנט, חשוב מאוד להבין את סוגי התנועה על מנת לבנות אסטרטגיה נכונה של קידום אתר. תנועה ממותגת (Branded) מתכוונת לאנשים אשר הקלידו את כתובת האתר בשורת הכתובת של הדפדפן או הגיעו אליו מהקלדת מונח דומה או זהה לשם האתר. אלו כנראה מכירים את האתר, כך שהם ללא ספק גולשים חשובים שאין להמעיט בערכם, אך מבחינת תהליך קידום אתר (SEO) הדגש הוא על תנועה לא ממותגת – אנחנו שואפים להביא לקוחות וגולשים חדשים לאתר!

לכן חשוב לזהות את סוג התנועה וליישם טכניקות קידום אתר המוכוונות לכך שגולשים ימצאו את האתר שלכם ספציפית בעקבות חיפוש כללי ולא ממותג במנוע החיפוש או ברחבי הרשת.

ההמרה היא המטרה – Conversion

קידום אתר יכול לכלול הקצאת משאבים רבים וזמן אדיר בניסיון להביא גולשים לאתר – אך טעות נפוצה וקריטית היא לשכוח מחוויית המשתמש ומהשגת המטרות הגדולות אחרי שהגולשים כבר הגיעו לאתר. כך שהמטרה העיקרית של תהליכי קידום אתר היא המרות (Conversion) – להפוך את הגולשים שהגיעו לאתר ללקוחות משלמים או להשיג כל מטרה רצויה אחרת (הרשמה, טלפון וכו’).

אחוזי המרה טובים הם 1%-3%, נשמע מעט אך למעשה זה הרבה, כאשר ההבדל בין 1% ל-3% יכול להיות ההבדל בין ROI חיובי לשלילי. כך שחשוב לבצע אופטימיזציה תמידית ועקבית על מנת להגיע ולשמור על יחס המרה איכותי.

אנשים עדיין אוהבים להתקשר

למרות השימוש הנרחב באינטרנט, אנשים עדיין אוהבים לדבר עם מישהו בטלפון, ניתן להשיג עד 40% מסך כל ההמרות דרך שיחת טלפון בין הלקוח לעסק המקודם. כך שחשוב מאוד ליישם שיטות מעקב וניטור של שיחות טלפון,זאת על מנת לקבל תמונה מלאה ונכונה של ROI מתהליך מקוון של קידום אתר.

האימייל חי, קיים ובועט

לידים אמיתיים מהאתר חייבים להיכנס לרשימת מיילים ולתכנית דיוור ייעודית. זה אמנם נחשב מעט מיושן, אך המייל הוא דרך יעילה לשמר קשר עם לידים וליצור מכירות בהמשך – מה שמוביל ל-ROI חיובי וטוב יותר לגבי קידום אתר אינטרנט.

לסיכום: אל תאבדו את היער מרוב עצים, טכניקות SEO מוכחות לצד מעקב נתונים ואופטימיזציה תמידית הם קריטיים. בנוסף, מומלץ לשלב בין תהליכי קידום אתר מקצועיים עם אפיקים שיווקיים נוספים ובכך לשפר את ה-ROI של מכלול התהליכים והשיטות.

פוסט אורח, נכתב ע”י:  היידה קידום אתרים

רוצים לחזור לקטע מיוחד במאמר?

שיתוף המאמר:

אולי יעניין אתכם גם:

כותבי המאמר: צוות אופטיוויז

Optiwise היא זרוע שירותי השיווק הדיגיטלי של חברת NGSoft ומתמחה במתן פתרון מקיף וכולל לשיווק מתקדם באינטרנט, באמצעות שורה של כלים מקצועיים מוכווני תוצאות. האפשרויות שמעניקה Optiwise מתאימות למגוון רחב של חברות ועסקים בתחומים שונים.

שירותיה של Optiwise מעניקים פתרון שיווקי כולל לעסקים בינוניים וגדולים המעוניינים להגדיל בצורה אפקטיבית את הנוכחות ברשת האינטרנט ולהביא יותר הזדמנויות עסקיות.

 

 
נגישות