מערכת הבחירות 2013 תכניס את כולנו לקדחת הפייסבוק, הטוויטר, הבלוגים והיו-טיוב מעורבת יפה יפה בפוליטיקה, מזימות ותככים – נראה כי חברי הכנסת גילו את נפלאות המדיה החדשה ונבכי התקשורת הבלתי אמצעית עם קהל הבוחרים הפוטנציאליים שלהם.
נכון, אובאמה היה שם קודם. ללא ספק המועמד הבולט ביותר מבין כל מי שהחליט לנצל את זירת ההתגוששויות החדשה, עשה ולקח את כל הקופה. אובאמה היה החלוץ בתחומו ואיפשר לבוחריו, ומתנגדיו, להקשיב לדעותיו, להביע, לשאול, להתלונן ובעיקר – להפיץ את הנוכחות שלו בכל פינה ברשת. וזה עבד ובגדול.
בזירה המקומית אפשר לציין כמובן את יאיר לפיד, שעוד לפני שיצא מהארון עם השאיפה לרוץ לכנסת, ניהל דף מעריצים פעיל במיוחד, אשר שימש לו כמקפצה ראויה לאחר מכן. גם ראש הממשלה, ביבי נתניהו, עושה שימוש אפקטיבי במדיה החדשה, ומנהל שני עמודים – אחיד אישי-סטייל ואחד רשמי יותר,שם הוא מנסה, בין השאר באמצעות הומור עצמי, להרחיב את עדת מעריציו והשקפת עולמו הכלכלית-בטחונית. עמוד זה סופג לא מעט בוץ, תגובות והערות פחות או יותר על כל מה שלא טוב בעיני אזרחי ישראל החברים בעמוד, אבל זה מספיק חשוב ודמוקרטי כדי לבסס את העמוד כמקום לדיאלוג ושיחה בנושאים הרי גורל. ח”כים מובילים נוספים במדיה החברתית הינם שלי יחימוביץ’, מירי רגב ודני דנון,ואיך אפשר שלא להזכיר את העמוד הרשמי של שמעון פרס נשיא המדינה.
הציפייה היא כי חברי כנסת נוספים ייכנסו בכל הכוח למדיה הזו לקראת מערכת הבחירות הקרבה, ולו רק כדי לא להישאר מאחור ולהשאיר למתחריהם את הזירה ללא קרב. השאלה היא מי יעשה זאת טוב יותר, אפקטיבי יותר, יצירתי יותר, ומי ישכיל יותר מכולם להבין את הדינמיקה המיוחדת של המדיה הזו, ולא יטעה לחשוב שמדובר בגימיק שיווקי בלבד.
דף הפייסבוק של הליכודניקים החדשים זו דוגמה מצוינת כיצד דם צעיר, מעודכן ונמרץ משתמש ברשת על מנת לנגח את הזרם הישן.
עדכונים ופטיפורים על כל מה שקורה ברשת בבחירות ראו ברשימת הפייסבוק.