האלגוריתם של פייסבוק – איך הוא עובד ולמה זה אמור לעניין אותנו?

22 במאי 2013 /
שיווק בפייסבוק /

למזלנו, האלגוריתם המתוחכם של פייסבוק המכונה "EdgeRank" הוא כבר לא סוד ומכיוון ויש לו השפעה עצומה על הפצת וחשיפת התכנים שלנו, חשוב להבין כיצד הוא עובד ומה ניתן לעשות על מנת למקסם את נוכחות העמוד שלנו בניוזפיד של אוהדינו.

אלגוריתם האדג'רנק של פייסבוק

האלגוריתם  נוצר על ידי צוקי וחבריו על מנת לסנן מהניוזפיד שלנו תכנים לא רלוונטיים וספאם ולהשאיר בו רק תכנים שמתאימים לנו ולהתנהלות שלנו ברשת החברתית, באופן אישי. כתוצאה מכך, לא כל תוכן שנפרסם בעמוד שלנו יגיע לכל האוהדים, אלא רק לאוהדים המעורבים יותר – שעבורם התוכן רלוונטי.

לפי נתונים עדכניים מפייסבוק, כ-96% מאוהדי עמוד עסקי כלל לא נכנסים אליו באופן אקטיבי ורק כ- 16% בממוצע מהאוהדים נחשפים לתכנים בניוזפיד בגלל האלגוריתם. לצורך המחשה, שימו לב לדוגמא האמיתית הבאה:

כמה אנשים באמת קוראים את הפוסטים שלכם בפייסבוק

אם ניקח בחשבון את הנתון המדהים שלפיו הגולשים ברשת החברתית מבלים כ-40% מזמנם בניוזפיד – מכאן שהתוכן שאנחנו מפרסמים חייב לייצר אינטראקציה ולהגביר את מעורבות האוהדים שלנו בעמוד.

אז איך זה עובד?

ה-EdgeRank הינו אלגוריתם פשוט יחסית לאלגוריתם הסינון של מנועי החיפוש השונים והוא מבוסס על שלושה משתנים עיקריים הבאים לידי ביטוי גם בפרופילים אישיים וגם בעמודים עסקיים. כל סוג של תוכן שאנחנו מפרסמים בפייסבוק (כמו סטטוס, תמונה או קישור) מוגדר כ"אובייקט" וכל פעולה הקשורה אליו (כמו לייק, תגובה או שיתוף) מוגדרת כ-"edge" (קצה). סך כל הפעולות הנוגעות לאובייקט כלשהו מרכיבות את הדירוג שלו (ה-"rank"), על פיו ייקבע מקומו, אם בכלל, בניוזפיד של גולש מסוים.

ה- edge מורכב משלושה פרמטרים:

  • קרבה – מידת האינטראקציה של האוהד עם העמוד. ככל שהאוהד מעורב יותר בעמוד (יעשה לייקים, יגיב, ישתף וכו') לאורך זמן, כך עולה הסיכוי שהוא ייחשף לתכנים שנפרסם בעמוד.
  • חשיבות התוכן – ככל שהתוכן חשוב יותר, כך הוא ייחשף יותר בניוזפיד של אוהדי העמוד. את חשיבות התוכן האלגוריתם מודד באמצעות מכלול הפעילות שנוצר בעקבות פרסום אותו תוכן (כמות הלייקים, התגובות והשיתופים). ההנחה היא שאם הפוסט עשה הרבה "רעש", כנראה שהוא חשוב. בנוסף, פוסטים המועלים ממכשירי סלולר מקבלים משקל רב בדירוג זה, משום שמבחינת פייסבוק הם קשורים לאירועים המתרחשים בזמן אמת.
  • תדירות התוכן – כאן מדובר על פרק הזמן שחלף מאז שפרסמנו את הפוסט בעמוד. ככל שהתוכן חדש יותר, כך הוא ייחשב לרלוונטי יותר ולכן גם ייחשף יותר בניוזפיד של אוהדי העמוד.

אז עכשיו כשההסברים הטכניים מאחורינו, נעבור לת'כלס –

איך נשפר את דירוג העמוד ונגביר את החשיפה לתכנים שלנו?

התשובה להצלחת קמפיין הפייסבוק שלכם היא מעורבות, מעורבות, מעורבות!
והנה כמה דרכים להגביר אותה:

תתחילו להשתתף ולשתף ברשתות החברתיות

1)      אורך הפוסט – פוסטים קצרים שמכילים בין 100-250 תווים מקבלים 60% יותר לייקים, תגובות ושיתופים מאשר פוסטים שמכילים מעל 250 תווים. לאנשים היום פשוט אין סבלנות לקרוא יותר מדי.

2)      סוג הפוסט – תוכן ויזואלי נחשב יעיל יותר גם מבחינת האוהדים וגם מבחינת האלגוריתם, לכן תמונות וקטעי וידאו יוצרים מעורבות הרבה יותר גבוהה מסטטוסים.

3)      תדירות הפוסטים – חשוב להעלות תוכן לעמוד באופן יומיומי אך מומלץ שלא להגזים. בדרך כלל מומלץ להעלות פוסט אחד ליום ובמקרים מיוחדים (תלוי באופי המותג והעמוד) ניתן להעלות כשניים-שלושה. נדיר שאוהדים יעזבו את העמוד שלכם משום שפרסמתם פחות מדי, אבל בהחלט ייתכן שהם יעזבו אם פרסמתם יותר מדי.

4)      תזמון הפוסט – גוונו בזמני העלאת הפוסט ולאחר מכן בדקו את התוצאות, עד שתגלו מהו הזמן האידיאלי להעלאת הפוסטים בעמוד שלכם.

5)      שאלו שאלות – פוסטים עם שאלות מייצרים הרבה יותר תגובות, אך יש לשים לב שאתם ממקמים את השאלה בסוף הפוסט ולא בתחילתו או באמצעו.

6)      הניעו לפעולה הרצויה – פוסטים עם בקשה לשיתוף מקבלים פי 7 יותר שיתופים, פוסטים עם בקשה ללייק מקבלים פי 3 יותר לייקים ופוסטים עם בקשה לתגובה מקבלים פי 3.5 יותר תגובות.

7)      השתמשו בהומור – כמובן במידה ובטעם טוב, אבל זכרו שכולם אוהבים לצחוק מדי פעם.

8)      Check-In – תנו לאוהדים שלכם תמריץ לעשות Check-In כשהם נמצאים בחנות או במקום העסק – פייסבוק נותן לפוסטים כאלו חשיבות גדולה מאוד בדירוג ומפיץ את זה בניוזפיד באופן משמעותי ביחס לפוסטים אחרים.

9)      שינוי הגדרות – בקשו מהאוהדים שלכם לשנות את ההגדרות הבאות:

 חיבור טוב יותר לפיד שלכם

10)  פנו לקהל יעד רלוונטי – באמצעות אופציית ה-Targeting תוכלו לכוון כל פוסט אל הקהל הרלוונטי לו וכך גם למשוך יותר מעורבות לכל פוסט וגם להימנע מ"לחפור" לאוהדים שעשויים להשתעמם מהפוסט. אמנם השימוש בטירגוט נשמע מנוגד לרעיון הגברת החשיפה, אך זכרו שמטרת האלגוריתם היא להתאים תוכן רלוונטי לכל גולש ולכן ככל שהתוכן שתפרסמו בעמוד שלכם יהיה יותר רלוונטי לאוהדים, כך ישתפר דירוג העמוד העסקי שלכם במסגרת האלגוריתם.

 חיבור טוב לפיד הפייסבוק שלכם חלק 2

בהצלחה!

מאחלת לכם לייקים, לייקים ועוד קצת לייקים 🙂

נכתב על ידי , מנהלת תוכן מדיה חברתית

פוסטים שאולי יענינו אותך

6 ביולי 2015 /

מהעולם הריאלי לעולם הוירטואלי

נכתב ע"י ניסן בכר

תחילת הדרך אז עד לפני 8 חודשים היית במצב שלכם, כשעוד חשבתי לעצמי מה כדאי לי לעשות עם עצמי בחיים, לאן עליי לפנות וכמו שהמבוגרים אומרים "מה עם לימודים". אם גם אתם באותו מצב כרגע, הגעתם למקום הנכון. כשעניתי לטלפון

1 באפריל 2014 /

הרפתקאות 1 באפריל גרסת 2014, איך יפתיעו אותנו השנה?

נכתב ע"י מנשה אברמוב

החלטתי לעשות סיכום קטנטן ומתומצת של מתיחות ה 1 באפריל שאותם הספקתי לתפוס השנה.
בעיקר בתחום שלנו.
ראיתי שחלק מהמתיחות כבר עברו מפה לאוזן, וחלקם עדיין לא הספיקו להפתיע אותנו

13 בפברואר 2014 /

קידום אתר וורדפרס מול לקדם אתר וויקס Wix Vs WordPress

נכתב ע"י מוטי חמו

הקדמה על חברת Wix   לפני שנתחיל לעשות את ההשוואה (הלא הכי הוגנת) בין מערכת ניהול התוכן WIX לבין מערכת ניהול התוכן (CMS) של WORDPRESS, אני רוצה לציין שאני מכיר את החבר'ה בWIX והם עושים אחלה עבודה כמה שנים רצופות, לא

4 תגובות על “האלגוריתם של פייסבוק – איך הוא עובד ולמה זה אמור לעניין אותנו?”

  1. איילת ארליך הגיב:

    לא ידעתי שזה ממש עולם שלם.
    כתבה מעניינת מאוד שחושפת את מאחורי הקלעים של הפייסבוק.
    מסתבר שיש לוגיקה שלמה פה,
    או בעברית: יש היגיון מאחורי השגעון.
    תודה רבה


  2. מאמר ממצה וטוב , תודה.
    באשר לסעיף 10 ה-targeting לא בדיוק הבנתי את השימוש שלו … האם הוא חלק מכתיבת פוסט או ששייך לקדם פוסט בפייסבוק ?


    • מיטב מזור הגיב:

      היי דניאל,
      מצטערת על התגובה המאוחרת..
      במידה וזה עדיין רלוונטי – אופציית ה-targeting אפשרית לשימוש גם בפוסטים רגילים וגם בפוסטים ממומנים. היא בעצם מאפשרת לך לוודא שהפוסט מגיע לקהל היעד הרלוונטי, שעשוי להתעניין בנושא הספציפי של הפוסט.
      מקווה שעזרתי 🙂
      מיטב


כתיבת תגובה


האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות