האשטאגס בפייסבוק – מה זה ואיך זה עוזר לנו לקדם עמודים עסקיים?

3 ביולי 2013 /
שיווק בפייסבוק /

ההאשטאג (המסומן בסולמית #) הפציע בטוויטר, המשיך לאינסטגרם ולטמבלרים ואחרי תקופה ארוכה בה רבים השתמשו בו למרות שכלל לא היה לו שם שימוש – עכשיו הוא סוף סוף הגיע גם לפייסבוק.

Facebook-Hashtags

למי שעדיין לא התיידד עם הסולמית הנחמדה, מדובר בתגית המאפשרת לרכז מידע בנושא מסוים וליצור קבוצות עניין בתחומים שונים, ע"י תיוג רלוונטי. במידה וגולש מתעניין בנושא הספציפי שמסומן בהאשטאג (#), הוא יכול להקליק עליו ולהגיע לעמוד נפרד המציג שיחות שונות של גולשים שונים באותו נושא, בהנחה שגם הם הוסיפו את אותו ההאשטאג לפוסט שלהם.

איך מתייגים?

פשוט מאוד – מוסיפים לפני, באמצע או בסוף הפוסט את המילה שרוצים לתייג (יש לשים לב שיהיה רווח לפני הסולמית) ואז ה-# והמילה ברצף, ללא רווח. בסוף יש לעשות רווח אחד על מנת שהמילה תהפוך לקליקבילית ופעילה.

ניתן לתייג מילים בעברית או באנגלית, אך כמובן שיש לקחת בחשבון שלמילים בעברית כנראה שתהיה פחות חשיפה, כיוון וגולשים מחו"ל לא ייכנסו לעמודי ההאשטאגס האלו.

טיפ: אם אתם רוצים ללכת על שתי מילים,  חברו אותן יחד או שימו קו תחתון ביניהן. אין אפשרות ליצור האשטאג של שתי מילים עם רווח ביניהן ואם תנסו בכל זאת – זה יתייג לכם רק את המילה הראשונה.

הנה שתי דוגמאות להמחשה: אחת לתיוג של פוסט עם המילה woohoo בתחילת הפוסט באמצעות הביטוי woohoo# והשניה לתיוג של פוסט בנושא social media שתויג באמצע הפוסט, באמצעות הביטוי socialmedia#

 opti

f1

ואיך מחפשים?

כל מה שצריך לעשות זה לגשת לשורת החיפוש בפייסבוק ולהקליד את הסולמית (#) ומיד אחריה את הנושא שמעניין אתכם (שוב, ללא רווח).

אם אתם מתעניינים למשל במדיה חברתית, הקלידו בשורת החיפוש socialmedia# כמו בדוגמא הזו:

 f3

 שני דברים שחשוב לדעת:  

1) נכון לכרגע, לא כל כך ברור לפי מה פייסבוק מפלטרת ומסדרת את הפוסטים בכל עמוד האשטאג. לכאורה נראה כאילו הם מסודרים לפי סדר כרונולוגי, אך מבט מעמיק יותר מראה שלא תמיד זה המצב.

2) קחו בחשבון שאופציית החיפוש עדיין לא פעילה במובייל אלא רק דרך מחשבים – כלומר ניתן לתייג את הפוסטים, אך לא ניתן לחפש האשטאגס או להיכנס לעמודי האשטאגס מתוך המובייל.

עכשיו כשהבנו את הרקע הבסיסי – בואו נעבור לחלק המעניין באמת:

איך נוכל לנצל את ההאשטאגס לקידום העמוד העסקי שלנו?

בראש ובראשונה – ההאשטאגס מאפשרים למותגים לנטר ולעקוב אחר שיחות אודות המותג.

בעידן המדיה החברתית בכלל ובפייסבוק בפרט, בו לצרכן יש השפעה עצומה ואולי אף העיקרית על מוניטין המותג –  זהו אולי הפרמטר החשוב ביותר מבחינת משווקים בפייסבוק. באמצעות הפיצ'ר החדש הם יכולים לראות בדיוק מה אנשים אומרים על המותג ובמידה ומדובר בפוסטים שליליים, הם יוכלו להישאר עם היד על הדופק ולפעול בהתאם.

חשיפה

בעזרת תיוג בהאשטאג רלוונטי, מותגים יכולים להגדיל את סיכויי החשיפה של התכנים שלהם.

מעבר לחשיפה הרחבה יותר מותגים ועסקים יכולים למתג נושא ספציפי ששייך רק להם (כמו קטגוריה ספציפית, שם חברה, שם מוצר) בהאשטאג וכך לאפשר לגולשים להיחשף לתכנים מעניינים נוספים באותו הנושא.

טירגוט – פנייה לקהלי יעד רלוונטיים ו/או חדשים

באמצעות תיוג עם האשטאגס, ניתן לפנות לקהלי יעד ממוקדים וחדשים. אם לדוגמא אנחנו משווקים מוצרי חשמל למטבחים ורוצים רוצים לפנות לאנשים שרכשו/רוכשים כעת בתים חדשים, נוכל לתייג את התכנים שלנו עם ההאשטאג newhomes# ולפנות לקהל יעד רלוונטי שהינו חדש ושונה מהקהל אליו פנינו עד היום.

טיפים יעילים:

  • הקפידו להשתמש בהאשטאג עבור ביטויים רלוונטיים לתחום ההתמחות שלכם או עבור תחומים ספציפיים שברצונכם למתג.
  • ניתן כמובן להוסיף יותר מהאשטאג אחד, אך שימו לב שלפעמים כל המוסיף גורע ובדרך כלל כדאי להתרכז רק בכמה מילים (נגיד 2-3) הרלוונטיות לנושא הפוסט שלכם.
  • דאגו שהפוסט המתויג שלכם יהיה מוגדר כציבורי (public), על מנת לאפשר לכמה שיותר גולשים להיחשף אליו.
  • השתמשו בהאשטאג לסימון אירועים מסוימים: אם אתם עורכים אירוע כלשהו, מומלץ לתת לו ביטוי מסוים שבו המוזמנים יוכלו להתעדכן בחדשות ובעדכונים חמים (למשל: #כנסמדיהחברתית).
  • השתדלו שהביטוי בהאשטאג יהיה קצר, קליט ולא מסורבל (דוגמא לא טובה: #שיווקבפייסבוקומדיהחברתית).

#בהצלחה! 

נכתב על ידי , מנהלת תוכן מדיה חברתית

פוסטים שאולי יענינו אותך

6 ביולי 2015 /

מהעולם הריאלי לעולם הוירטואלי

נכתב ע"י ניסן בכר

תחילת הדרך אז עד לפני 8 חודשים היית במצב שלכם, כשעוד חשבתי לעצמי מה כדאי לי לעשות עם עצמי בחיים, לאן עליי לפנות וכמו שהמבוגרים אומרים "מה עם לימודים". אם גם אתם באותו מצב כרגע, הגעתם למקום הנכון. כשעניתי לטלפון

1 באפריל 2014 /

הרפתקאות 1 באפריל גרסת 2014, איך יפתיעו אותנו השנה?

נכתב ע"י מנשה אברמוב

החלטתי לעשות סיכום קטנטן ומתומצת של מתיחות ה 1 באפריל שאותם הספקתי לתפוס השנה.
בעיקר בתחום שלנו.
ראיתי שחלק מהמתיחות כבר עברו מפה לאוזן, וחלקם עדיין לא הספיקו להפתיע אותנו

13 בפברואר 2014 /

קידום אתר וורדפרס מול לקדם אתר וויקס Wix Vs WordPress

נכתב ע"י מוטי חמו

הקדמה על חברת Wix   לפני שנתחיל לעשות את ההשוואה (הלא הכי הוגנת) בין מערכת ניהול התוכן WIX לבין מערכת ניהול התוכן (CMS) של WORDPRESS, אני רוצה לציין שאני מכיר את החבר'ה בWIX והם עושים אחלה עבודה כמה שנים רצופות, לא

כתיבת תגובה


האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות