אובאמה מיקסם את אפשרויות המדיה החברתית באופן חסר תקדים עד היבחרו לנשיאות ארצות הברית, וגם לאחריה, יאיר לפיד ניצל את היותו איש תקשורת פופולרי ובעל יכולת כתיבה כדי להפוך את השימוש בפייסבוק לאמנות ולמינוף פוליטי חסר תקדים, במצרים המהפכה השלטונית החלה בטוויטר ובקבוצות מחאה בפייסבוק. ואלו הן רק שלוש דוגמאות מתוך מאות סיטואציות aבהן המדיה החברתית לקחה חלק נכבד בשינויים בפוליטיקה ובחברה. הפוליטיקאים, בארץ ובעולם, אשר חלקם שוחים במדיה כמו דג במים (שלי יחימוביץ’ למשל), וחלקם רק לאחרונה גילו את הפלא – עדיין לומדים מדי יום כיצד להפוך את צורת התקשורת החדשה הזו עם הציבור לאפקטיבית.
עד כמה מחליפה המדיה החברתית את התקשורת הקונבנציונלית? האם הסטטוסים של יאיר לפיד אכן מהימנים יותר מאשר הודעה לעיתונות? קולות התמיכה וחצי הביקורת המופנים כלפיו לא ישנו את הסיטואציה התקשורתית המשתנה מתחת רגלינו – הפוליטיקאים מעדיפים לדבר ישירות אל הציבור – בין אם מדובר בבוחרים שלהם ובין אם במתנגדיהם – מאשר לסמוך על הכתבים והעורכים של התקשורת המסורתית. אך ביחד עם זאת, לעיתונות המודפסת (וגם האלקטרונית) יש חשיבות עצומה בעיקר בשל היותה נתפסת עדיין כאובייקטיבית. התקשורת המסורתית לא מתה, היא רק משנה צורה – היום, בעידן עמודי הפייסבוק, הבלוגרים, העיתונאים העצמאיים, אנחנו נמצאים עדיין בחיתולי המהפכה התקשורתית המרתקת הזו, שאת השלכותיה אפשר כבר להרגיש, אך תוצאותיה הסופיות ניתן רק לנחש.
עוד על הנושא קראו בכתבה הבאה:
http://www.mako.co.il/nexter-internet/social-networks-facebook/Article-4228a27b3ec2e31006.htm