השפעת תוכן דינאמי על אתרכם ומשתמשיו

9 בפברואר 2014 /

תוכן דינאמי הוא תוכן אשר מאפשר לגולשים ליצור עימו אינטראקציה בצורה ישירה, בין אם מדובר על תוכן אותו הגולשים עצמם כותבים ("תוכן גולשים"), ובין אם מדובר בתגובה או ביקורת על תוכן עריכתי מקצועי.

כמו כן, היום כל סוגי האתרים ולא בהכרח רק בלוגים או אתרי חדשות גדולים מספקים במה לתוכן דינאמי באופן כזה או אחר. גם הצעת המחיר הכי בסיסית של הקמת אתר תדמית בחברות רבות לבניית אתרים, בדרך כלל כוללת לכל הפחות אפשרות להגיב על מאמרים מקצועיים או לשאול את בעל האתר שאלות.

לדוגמה, ראו את אתר השאלות והתשובות הפופולרי Quora . במערכת זו כל גולש הרשום במערכת יכול לשאול שאלה בתחום נבחר וכל חבר הרשום במערכת גם כן מסוגל לענות לו. הגולשים גם מדרגים את התשובות של חבריהם, כך שכל אחד מקבל דירוג המתבסס על מספר התשובות האפקטיביות שענה.

שלוש סיבות מדוע תוכן דינאמי יכול לעזור לאתר שלכם

קידום אתרים

גוגל אוהב אתרים עם תוכן אותנטי שמתעדכן לעיתים קרובות, והאפשרות לתת לגולשים ליצור אינטראקציה עם התוכן ולעבות אותו, היא דרך מצוינת לעשות זאת מבלי לעדכן את התוכן באופן ידני (אם כי רצוי שהמנהלים עדיין יאשרו את התכנים עצמם לפני הפרסום).

כמו כן, באמצעות "סימון תוכן מובנה", אפשר להורות לגוגל להציג את מספר ההמלצות בדף מסוים או את הציון שניתן לפריט כלשהו באתר (כמו למשל שם של סרט או ספר) כבר בדף תוצאות החיפוש. כך הסיכוי שהגולש ייכנס לאתר גדל בצורה משמעותית.

דוגמה לאתר שמשתמש בתוכן גולשים וסימון תוכן מובנה הוא אתר הסרטים הוותיק IMDb : באתר זה הגולשים הם שמדרגים את הציון לכל סרט וכותבים את הביקורות (אתרים אחרים כגון Rotten Tomatoes נוהגים לצטט ביקורות מן העיתונות). את הציון של כל סרט אפשר לראות כבר בדף התוצאות בגוגל:

המחשה של תוצאת חיפוש בגוגל הממחישה הופעה של סימון תכנים בגוגל
המחשה של תוצאת חיפוש בגוגל הממחישה הופעה של סימון תכנים בגוגל

מדרבן את הגולשים לשתף את התוכן עם אחרים

אתרים רבים, ובעיקר אתרי מסחר אלקטרוני, נותנים לגולשים את האופציה לכתוב המלצה על המוצר שזה עתה רכשו על הקיר שלהם בפייסבוק או רשת חברתית אחרת. כך האתר מנצל את הכוח של הלקוחות שלו על מנת למשוך אליו לקוחות נוספים באופן ויראלי, וזאת מכיוון שלגולשים יש נטייה לסמוך על המלצות של חברים שלהם יותר מאשר על המלצה של אדם אנונימי ברשת.

דוגמא לסטטוס בפיסבוק הנוצר לאחר ביקורת או רכישת מוצר
דוגמא לסטטוס בפיסבוק הנוצר לאחר ביקורת או רכישת מוצר

שיפור התדמית האישית של בעל האתר

אם בעבר בניית אתר וורדפרס (מערכת ניהול תוכן לבלוגים) הייתה מיועדת בעיקר לבלוגים ותו לא, היום המערכת מספיק מתוחכמת כדי שיהיה אפשר לבנות באמצעותה אתרים שלמים בכל סדר גודל, אך עדיין לשלב בהם בלוג באופן קל ומהיר.

מכיוון שבלוג בדרך כלל מתרכז בכתיבה אישית וישירה מפי בעל האתר עצמו, הרי שהוא מהווה כלי מצוין לשיפור התדמית האישית של בעל העסק שיכול להיות פרילנסר או לנהל מספר מצומצם של עובדים מתחתיו. בנוסף לכך, תכונה חדשה יחסית של גוגל מציגה את השם והפרופיל של בעל האתר מגוגל פלוס ליד כל מאמר או פוסט אליו הוא משויך, כך שבלוג יש גם יתרונות נוספים מלבד הדינאמיוות שלו.

אחת הדוגמאות הבולטות ביותר בתחום קידום האתרים בחו"ל היא האתר Search Engine Roundtable שהוא למעשה האתר האישי של ברי שוורץ שכותב גם באתרים אחרים בתור חבר צוות מן המניין. האתר למעשה ממתג את שוורץ בתור אחד המקורות המהימנים בכל הנוגע לחדשות הנוגעות לקידום אתרים ומנוע החיפוש גוגל בפרט.

מדוע רצוי לכלול מאפיינים דינאמים כבר בשלב האפיון הראשוני של האתר?

נניח ובעל עסק שברשותו חנות פיסית למכירת אביזרים לפלאפונים מחליט להקים גם חנות וירטואלית. אחד השלבים הראשונים של הקמת אתר הוא בדרך כלל שלב אפיון האתר: בשלב זה מתכננים את כל העמודים השונים באתר ואילו אלמנטים לשלב בהם. חברת בניית האתרים חייבת לדעת בדיוק באילו אלמנטים מדובר על מנת שתוכל לתכנן מראש באיזה טכנולוגיות להשתמש כדי לבנות את האתר.

כעת, אם בעל החנות רוצה לשלב בחנות הוירטואלית מערכת של המלצות על מוצרים מפי הגולשים, הוא יהיה חייב לדאוג לכך כבר בשלב האפיון. אם הוא ייזכר בכך מאוחר יותר, ייתכן שהרחבת יכולות המערכת תגזול זמן יקר ולכן גם תעלה הרבה.

אחד האתרים הבולטים בשנים האחרונות שנבנה למן ההתחלה על עיקרון זה הוא אתר העסקים המקומיים Yelp : הרעיון העומד מאחורי האתר הוא שכל אחד יכול לדרג את העסקים הקרובים אליו ולעזור לגולשים אחרים לדעת האם בעל העסק הינו אמין.

נכתב ע"י איתי ברנר, בהשראת העיצוב האינטראקטיבי של חברת בניית האתרים בונסייט

למעשה, האתר כה פופולארי עד שצוות האתר מקדיש משאבים רבים לאיתור של ביקורות מפוברקות שנכתבו על ידי בעלי העסקים עצמם…

לסיכום – מדוע העתיד נמצא באינטראקציה?

בעולם בו מרבית הגולשים מבלים חלק ניכר מזמנם ברשתות חברתיות ואינטראקציה עם גולשים אחרים, בעל אתר שלא ישכיל לשלב באתרו תוכן דינאמי, יימצא שהגולשים שנכנסים אליו משתמשים בו פעם אחת ולא חוזרים אליו מכיוון שאין להם תמריץ אמיתי להיכנס אליו שוב.
לעומת זאת, אם התוכן באתר מתעדכן באופן שוטף על ידי הגולשים עצמם, תיווצר קהילה סביב האתר בה כולם עוזרים לכולם ומשתפים מן הידע שלהם על מנת להעשיר את האתר ולהפוך אותו למקור מידע מהימן.
נכון, יש מעט מאוד אתרים שהגיעו לסדר הגודל של פייסבוק או טוויטר מבחינת אחוזי שימוש או הכרה, אבל גם המסע הארוך ביותר מתחיל בצעד אחד קטן…

הערת העורך: הרעיון בא מהעיצוב האינטראקטיבי של תבנית האתר בונסיט.
מוזמנים לעיין באתר לצורך הבנת ההשראה

פוסטים שאולי יענינו אותך

6 ביולי 2015 /

מהעולם הריאלי לעולם הוירטואלי

נכתב ע"י ניסן בכר

תחילת הדרך אז עד לפני 8 חודשים היית במצב שלכם, כשעוד חשבתי לעצמי מה כדאי לי לעשות עם עצמי בחיים, לאן עליי לפנות וכמו שהמבוגרים אומרים "מה עם לימודים". אם גם אתם באותו מצב כרגע, הגעתם למקום הנכון. כשעניתי לטלפון

1 באפריל 2014 /

הרפתקאות 1 באפריל גרסת 2014, איך יפתיעו אותנו השנה?

נכתב ע"י מנשה אברמוב

החלטתי לעשות סיכום קטנטן ומתומצת של מתיחות ה 1 באפריל שאותם הספקתי לתפוס השנה.
בעיקר בתחום שלנו.
ראיתי שחלק מהמתיחות כבר עברו מפה לאוזן, וחלקם עדיין לא הספיקו להפתיע אותנו

13 בפברואר 2014 /

קידום אתר וורדפרס מול לקדם אתר וויקס Wix Vs WordPress

נכתב ע"י מוטי חמו

הקדמה על חברת Wix   לפני שנתחיל לעשות את ההשוואה (הלא הכי הוגנת) בין מערכת ניהול התוכן WIX לבין מערכת ניהול התוכן (CMS) של WORDPRESS, אני רוצה לציין שאני מכיר את החבר'ה בWIX והם עושים אחלה עבודה כמה שנים רצופות, לא

כתיבת תגובה


האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות