מדגיש הנתונים של גוגל (google data highlighter)

31 במרץ 2013 /

רוצים תוצאות עשירות בלי מתכנת?

מדגיש הנתונים של גוגל לשירותכם

גוגל מציעים פיצ'ר חדש (שעדיין בחיטוליו), בכלי מנהלי האתרים אשר מאפשר לבעלי אתרים לתייג את המידע שבאתר שלהם כמידע מובנה (לטובת Rich Snippets – תוצאות עשירות), ללא צורך בתכנות ושינוי ב-html של האתר.


סניפטים של אירוע לדוגמא


לפטר את המתכנת?

אז קודם כל נקדים ונגיד שנכון לעכשיו (31.3.2013), מדגיש הנתונים של גוגל מתייג רק מידע מובנה של אירועים, אך בכל זאת מאוד כדאי ללמוד לעבוד עם הכלי הזה, משום שבעתיד הוא יאפשר לנו לתייג את המידע באתר שלנו בסוגים נוספים של מידע מובנה.

תיוג קוד האתר ב"נתונים מובנים", ישפר את נראות האתר שלכם במנועי החיפוש, ובכך יגדיל את ה-CTR  (מה שבעקיפין גם ישפיע על הדירוג שלכם, ובאופן ישיר יעלה את התנועה לאתר). כפי שציינתי בפתיח, היתרון הברור של מדגיש המידע, הוא  שהוא מאפשר לכם לתייג את המידע, ללא הגורם שבדרך כלל מגביל את החלומות של איש ה-SEO הממוצע, המתכנת.

חשוב לציין שהכלי לא מציע את כל הגמישות והמורכבות שמאפשר תיוג ה-html עצמו ובמקרים רבים עדיין נעדיף לתייג את הקוד בצורה סטנדרטית (גם במקרים בהם מעניינים אותנו הקידום במנועי חיפוש נוספים מעבר לקידום בגוגל).

הכלי יעבוד רק עבור עמודים אשר מאונדקסים בגוגל, ולאחר התיוג תצטרכו לחכות שגוגל יסרוק מחדש את העמוד כדי להינות מהתוצאות העשירות.

קדימה לעבודה – איך משתמשים בכלי?

בגדול הכלי הוא מאוד אינטואיטיבי, אבל ניתן סקירה קצרה ודוגמא. מתחברים לחשבון כלי מנהל האתרים, ומנווטים בתוך חשבון האתר ל-אופטימיזציה->מדגיש נתונים. בוחרים ב"התחל להדגיש", ופה נידרש לבחור בין "תייג דף זה ודפים דומים" – תיוג של דפים שהדפוס של הנתונים שבהם חוזר על עצמו, לבין "תייג דף זה בלבד" – תיוג דף ספציפי.

לצורך המחשה, נשתמש באפשרות השנייה – תיוג עמוד ספציפי, ובסוג הקוד היחיד שניתן לתייג כרגע, אירוע  (האירוע מפוברק ומומלץ בחום שלא להגיע אליו 🙂 )

הלוגו של אופטיוייז

כנס מפוברק לקידום אתרים

10.6.2014
משרדי אופטיוייז
ריב"ל 7, תל אביב
www.optiwise.co.il
מחיר מבצע: 5,000,000 ₪
כנסים מקצועיים – מנחה ראשי: טל גביזון

* שדות החובה לקוד המובנה של אירוע הם שם, תאריך וכתובת, היתר – אופציונלים 

בתוך מדגיש הנתונים של גוגל, בחרתי בכתובת של העמוד הזה, ותייגתי את כל פרטי האירוע של הכנס:

 

דוגמא לתיוג של העמוד הזה

דוגמא לתיוג של העמוד הזה

בסוף לחצתי על "פרסם", וביקשתי מגוגל לסרוק מחדש את העמוד (בריאות->אחזר כמו גוגל->) כדי לזרז את העניינים.

התוצאה

והנה התוצאה שלה ייחלנו – תוצאה עשירה של Event:

התוצאה של העמוד שתויג בעזרת מדגיש הנתונים של גוגל
התוצאה של העמוד שתויג בעזרת מדגיש הנתונים של גוגל

מידע נוסף

סרטון של גוגל למידע נוסף על מדגיש הנתונים ופירוט על השימוש באבחון הדפוסים (נתונים שמופיעים בעמודים שונים באתר, בדפוס שחוזר על עצמו):


מידע נוסף כל הכלי בתמיכה של גוגל:

https://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=iw&answer=2692911

נכתב ע"י 

פוסטים שאולי יענינו אותך

6 ביולי 2015 /

מהעולם הריאלי לעולם הוירטואלי

נכתב ע"י ניסן בכר

תחילת הדרך אז עד לפני 8 חודשים היית במצב שלכם, כשעוד חשבתי לעצמי מה כדאי לי לעשות עם עצמי בחיים, לאן עליי לפנות וכמו שהמבוגרים אומרים "מה עם לימודים". אם גם אתם באותו מצב כרגע, הגעתם למקום הנכון. כשעניתי לטלפון

1 באפריל 2014 /

הרפתקאות 1 באפריל גרסת 2014, איך יפתיעו אותנו השנה?

נכתב ע"י מנשה אברמוב

החלטתי לעשות סיכום קטנטן ומתומצת של מתיחות ה 1 באפריל שאותם הספקתי לתפוס השנה.
בעיקר בתחום שלנו.
ראיתי שחלק מהמתיחות כבר עברו מפה לאוזן, וחלקם עדיין לא הספיקו להפתיע אותנו

13 בפברואר 2014 /

קידום אתר וורדפרס מול לקדם אתר וויקס Wix Vs WordPress

נכתב ע"י מוטי חמו

הקדמה על חברת Wix   לפני שנתחיל לעשות את ההשוואה (הלא הכי הוגנת) בין מערכת ניהול התוכן WIX לבין מערכת ניהול התוכן (CMS) של WORDPRESS, אני רוצה לציין שאני מכיר את החבר'ה בWIX והם עושים אחלה עבודה כמה שנים רצופות, לא

6 תגובות על “מדגיש הנתונים של גוגל (google data highlighter)”

  1. אוקיי,
    אני שמח להגיד שהתנסיתי בכלי הזה על שניים-שלושה אתרים בניסיון לספק מידע כלשהו לגוגל על האתר במקום להשתמש ב MF/SCHEMA כבדרך כלל (אני עובד הרבה עם HTML ואיתם).
    הכלי נכון לעכשיו מלא בבאגים, לפחות בחלק של התמונות, ויש עוד כמה באגים בסימון הדברים בטקסט.

    עם זאת, הוא בסך הכל משתמש בSCHEMA ORG ושומר את המידע אצלו מקום שהאתר יהיה מקודד ככה.

    גוגל מספקים שינוי לטובה, אמנם, בעלי אתרים מן המניין, כמו שהם פונים אליהם, לא ישתמשו בכך כל כך מהר, וגוגל ימצאו את עצמם מול אנשי SEO בעיקר שישתמשו בשירות, דבר שהם לא רוצים (ולכן הם הורידו את מדד העמודים הכפולים – הגרף הירוק בסטטוס אינדקס).

    מצד אחד אני מקווה שיחזיק כי זה כלי מאוד נחמד ושימושי, מצד שני – בתור מישהו שיודע "לתכנת" עם הקודים האלה, אני רואה יתרון עתידי אצל המתחרים והספאמרים (ע"ע KEYWORDS).


  2. היי אבירן, תודה על התגובה.

    התיוג האוט' ("תייג דף זה ודפים דומים") באמת לא טריויאלי, והגיוני שיהיו בו קצת באגים – ראית גם באגים בתיוג ידני ("תייג עמוד זה בלבד")?

    בכל מקרה, אני גם הייתי מעדיף את התיוג ה-htmlי, מהרבה סיבות (שחלקן מצוינות בפוסט), אבל מתי שאין אפשרות, זה פיתרון חילופי מעניין.

    דווקא Structured Data זה מסוג ה-SEO שגוגל יותר אוהב ומעודד (אני מניח שלא סתם הוא מצ'פר את בעלי האתרים שמתייגים קוד סמנטי בתוצאות עשירות). אבל אני מסכים איתך שהנושא יהיה בסכנה ברגע שזה יהפוך לספאם (כמו הכוכבים של ה-Rating שכבר הספיקו לדחוף אותם בכל חור לא רלוונטי בשביל התוצאות העשירות).


    • לצערי עקב זה גוגל ביטלו לי כמעט אתר שלם או שהוא מחליט להציג תוצאות כאלו פר מילת חיפוש מסוימת (לרוב הוא טועה).

      הבעיה היא גם בשליפת תמונות שהוא מוסיף ומוחק את כל הנתונים ברגע שאתה מוחק תמונה, אני מקווה שזה ישתפר בזמן הקרוב עם כניסה של תיוג hCard, שכמובן בוודאות גם אותו אנשים ינצלו לרעה כאשר ינסו לקרוא לעצמם "אבי מזגנים" במחשבה שהם יעבדו על גוגל, כאשר הדרך הנכונה תהיה לתייג את השם המלא של אבי, ולתייג את ה"תיקון מזגנים" בתור class="skill".


  3. 🙂 כן, ראית מה זה? מסתבר שאחרי כמה שבועות, בסוף זה עבד. אני כבר מחכה שיהיו עוד סוגי נתונים חוץ מאירוע שאפשר יהיה לסמן בעזרת ה-Webmasters tools


  4. בהחלט, גם אני מקווה לראות עוד סוגי נתונים.
    אבל שוב, לדעתי כמות ה ABUSE תהיה גדולה מאוד, כבר עכשיו אפשר לראות את זה בrel=author, חפשו "אטרקציות לאירועים" ותמצאו משהו כמו "מלך האטרקציות לאירועים בלה בלה בלה בלה".


כתיבת תגובה


האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות