מדוע חתולים צופים בטלוויזיה?

23 ביוני 2013 /
שיווק באינטרנט /

המעבר מאתר דו-ממדי לאתר תלת-ממדי

או

מדוע חתולים צופים בטלוויזיה?

מאמר-דעה מאת שחק לוי, זאפ גרופ

הירח עשוי גבינה צהובה

ביום בהיר אחד ויפה ב-1961, אחרי עוד הפסד של ארה"ב לסובייטים במרוץ לחלל, הכריז לפתע הנשיא קנדי כי ארצו תשגר ואף תנחית אדם על הירח ויהי מה. הנאום שנשא קנדי, וכן ההכרזה המתחייבת, הכו בתדהמה את האמריקאים, וביתר שאת את עובדי סוכנות החלל, נאס"א.

אדם על הירח תוך פחות מעשור? ודאי שזה לא מעשי ואף בלתי אפשרי, לכל הדעות. מה הבין הנשיא קנדי בשונה מכל השאר? הוא הבין שרובנו אוהבים לאכול עוגה, מפני שאנו לא חושבים עליה כעל מצרכי-בסיס כגון ביצים, קמח ואבקת אפייה. הנשיא קנדי הבין את המהות השלמה והפוטנציאלית של סך כל המרכיבים שלפניו, וכן את היכולת שלו לחבר את הרכיבים הללו לשלם אינסופי אחד.

האתר החד-ממדי

כמו בכל סיפור אגדה, היה היו פעם אתרי אינטרנט שעשו את מה שהיה צריך לעשות: נתנו מידע בסיסי לכל מי שגלש אליהם. המידע שסיפקו מילא צורך של בעלי-אתרים לראות בגולש "פרסונה אינטרסנטית", המחפשת להשביע את רעבונה בפרטים שהם תפלים בעיקרם ובמהותם, כגון מספר טלפון של בעל מקצוע או ידע הכרחי על העולם שבחוץ, רגע לפני שאנו מתכוונים לבקר בו.

על בסיס הצורך הזה הוקמו באופן מקורי הן ויקיפדיה והן (מאוחר יותר) פייסבוק, כאתרי-העצמה לדבר האמיתי, שנמצא בהכרח מחוץ לרשת ולא בתוכה. המגמה הזאת הוחרפה עם השתכללותם של מנועי-חיפוש והקריטריונים שהציבו באלגוריתם. לתקופה ארוכה נידון הגולש להיות משני למנוע החיפוש, לקבל את המידע שלו ולעזוב, בעוד שהעכביש או העוגייה הם אורחינו הקבועים; דיירי הבית שנשארים לכבות את האורות, ואולי אף פעם לא באמת עוזבים. כך נולד ובא האתר הדו-ממדי לעולם, הוא אתר התוכן והמדיה הוויראלית.

האתרים הדו-ממדיים הביאו לעולם את עיקרון הצפצפה, שאומר (גם לגולש אבל בעיקר לאלגוריתם המתקתק): "לחץ עליי ותקבל הפתעה – זו הבטחה!" אז לחצנו ולחצנו וקיבלנו בתמורה הרבה מולטימדיה, צבעים נהדרים, כפתורים מרתקים שמניעים לפעולה, תוכן כתוב היטב ודפים אופטימיים במיוחד, שעומדים בכל התקנים ההכרחיים.

עכשיו, בעת הזו ממש, נדמה כי אתרי הדו-ממד מותחים את יכולתם עד הקצה. דוגמא לאתרי דו-ממד שהתנפחו עד כדי הפיכתם למותג בפני עצמו, הם אתרי האינדקסים הגדולים וכמובן הפורטלים האימתניים, שמכוח משיכתם וליקוי המאורות שלהם קשה להימלט. אתרים אלו מספקים לנו המון גירויים ויזואליים, סיגנלים חברתיים למיניהם, קישורים מכל מיני מקומות בפלנטה, וכמובן תוכן עסיסי (לפחות למראית עין) שכיף לקרוא בו.

ובכל זאת משהו חסר; זה עדיין מרגיש כמו קמח וביצה יותר מאשר עוגה מתוקה, ולכן את מותו הקרב ובא של ה-SEO אנחנו מנבאים ללא הרף, ואף חשים את הסוף בעוד ועוד עדכונים קטלניים של מנוע החיפוש גוגל ומתחריו. אני טוען כי לא זו בלבד שהקידום האורגני לא מת, אלא שאת תחייתו המתקרבת נחוש במהרה, ויהיה זה ניצחונם של האתרים הקטנים על פני כל השאר.

מטורף? לא יותר מהשאיפה ללכת על הירח. בנאומו העניק הנשיא קנדי לעם האמריקאי, את מה שהיה חסר לו כדי להשלים את התהליך; זאת כדי לקחת את המוחות היצירתיים ביותר, ולהראות להם את הדרך שנמצאת מעבר לניכור הטכנולוגי ולמרוץ בין המעצמות. אז מה מסתתר מעבר לניכור הטכנולוגי בינינו לבין אתר ממוצע?

נקודת ההיפוך

הגולש הממוצע שנכנס היום לגוגל, עושה זאת כי הוא רוצה להישאר בגוגל יותר מאשר לעזוב אותו. הוא נאלץ לעשות כן כשגוגל מספק לו את רצונו הראשוני, ובכך את האמתלה לעזוב. עד אז, הגולש ימשיך וימשיך להפוך בגוגל, ייהנה מכך כל הדרך ועוד ימשיך ויחזור לקבל תוספות.

מדוע אם כן צופים חתולים בטלוויזיה? לפי דעה נחרצת של מומחים זה מכיוון שהם לא רוצים להישאר לבד. הם נכנסים לעולם וירטואלי זר, ובלבד שיספק להם את האלמנטים שאין בעולמם. זאת אומרת שהעולם "האמיתי" תומך בווירטואלי, לא פחות מאשר הווירטואלי תומך בזה האמיתי.

בהפיכתם של אתרי הדו-ממד לתלת-ממד, לא נדרש להשקיע בהכרח יותר זמן או אפילו יותר כסף (אם כי מדובר בשני משאבים חיוניים בעולם הקידום ומבורכים כשלעצמם). לכן אין לומר כי זהו המכשול המכריע של העסקים הקטנים. אתרי התלת-ממד מבשרים, למעשה, על שפע אינסופי של ביטויים משמעותיים (לונג-טיילים עסיסיים), שנובטים מתוך האתר עצמו ומשמשים באמת לפי ייעודם האורגני המקורי – להצמחת ביטויים חזקים יותר וגנריים יותר.

האומנם רק המותג ישלוט בתוצאה אורגנית-גנרית? ימים יגידו, אבל המנצח יהיה זה שיפנים את האבולוציה הממשמשת ובאה, ולפיה נגמרה רשימת המלאי שחייבים למלא באתר כדי שיתקדם. כעת הגיע הזמן להיות יצירתיים באמת, ולהשתמש בקסם של ממש כדי להפוך את בובת העץ פינוקיו לילד חי. הרי אתר יכול להתקדם מעלה גם ללא תוכן עמוס או סיגנלים חברתיים, או אפילו קישורים משמעותיים; כל עוד הלב הפועם שלו מספר את הסיפור הנכון לגולש, והמבנה שלו מתאים בדיוק ליצירת התבנית הנכונה, שגם גוגל מכוון אליה בניתוחו את כל המידע הזה.

האם תרצו לעזוב את הגולש שלכם לבד או לצעוד איתו יחד?

———————-

שחק לוי הוא מקדם אתרים בקבוצת זאפ, המציעה לעסקים שירותי SEO, פרסום ממומן וכן בניית אתרי אינטרנט, סלולר ופייסבוק.

פוסטים שאולי יענינו אותך

6 ביולי 2015 /

מהעולם הריאלי לעולם הוירטואלי

נכתב ע"י ניסן בכר

תחילת הדרך אז עד לפני 8 חודשים היית במצב שלכם, כשעוד חשבתי לעצמי מה כדאי לי לעשות עם עצמי בחיים, לאן עליי לפנות וכמו שהמבוגרים אומרים "מה עם לימודים". אם גם אתם באותו מצב כרגע, הגעתם למקום הנכון. כשעניתי לטלפון

1 באפריל 2014 /

הרפתקאות 1 באפריל גרסת 2014, איך יפתיעו אותנו השנה?

נכתב ע"י מנשה אברמוב

החלטתי לעשות סיכום קטנטן ומתומצת של מתיחות ה 1 באפריל שאותם הספקתי לתפוס השנה.
בעיקר בתחום שלנו.
ראיתי שחלק מהמתיחות כבר עברו מפה לאוזן, וחלקם עדיין לא הספיקו להפתיע אותנו

13 בפברואר 2014 /

קידום אתר וורדפרס מול לקדם אתר וויקס Wix Vs WordPress

נכתב ע"י מוטי חמו

הקדמה על חברת Wix   לפני שנתחיל לעשות את ההשוואה (הלא הכי הוגנת) בין מערכת ניהול התוכן WIX לבין מערכת ניהול התוכן (CMS) של WORDPRESS, אני רוצה לציין שאני מכיר את החבר'ה בWIX והם עושים אחלה עבודה כמה שנים רצופות, לא

2 תגובות על “מדוע חתולים צופים בטלוויזיה?”

  1. שחק, מאמר מעניין מאוד.
    האם אתה יכול להציג דוגמאות להתפתחות שאנחנו עתידים לעבור או כיצד אתה רואה בעל עסק X או Y משתלבים בתהליך ?

    באופן כללי, אני חושב שכל התחום הוא מעט בעייתי במתכונת הנוכחית ואנחנו בהחלט נצטרך להמציא את עצמנו מחדש.


  2. שחק שלום
    אהבתי מאוד את המאמר… הוא בהחלט מעורר תהיות ומחשבות כיצד יראה האינטרנט בעוד כמה שנים.
    העניין הוא שבסופו של דבר מדובר בבני אדם ואנשים. אנשים מתחברים לאנשים.
    איך הם מתחברים???? זה המשחק… אם עד לפני 20 שנה זה היה רק בתקשורת חזותית או בטלפון, כיום יש מגוון רחב מאוד של ערוצי תקשורת חדשים שעושים עבודה דומה או זהה לזו הפיזית (סקייפ, גוגל האנגאאוט וכו…)
    השאלה היא עד לאיזו רמה תיקח אותנו הטכנולוגיה ברמה התלת מימדית, ועד כמה אנשים בכלל פתוחים לקבל את הטכנולוגיה ולהטמיע אותה.

    אני מאוד אוהב את המשחק המחשבתי הזה וחושב שהשמיים הם הגבול.
    אולי לא רחוק היום שהטכנולוגיה תיכנס לבתים חכמים ואז גם במצלמה, בטלוויזיה, במשקפיים או בכל מקור אחר, תהיה אפשרות אינטראקטיבית לצריכת מידע (זה אמנם קיים כבר כיום אבל לא נפוץ כל כך).
    כן, האינטרנט כולל הקידום על כל רכיביו, יומצאו מחדש- בקיצור יש למה לחכות… יהיה מרתק 🙂


כתיבת תגובה


האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות