מתוק לו? חפשו בגוגל

לאחרונה אנו עדים לקמפיינים רבים של בטלויזיה וברדיו שמנחים את הצופים ואת המקשיבים לחפש ביטוי זה או אחר בגוגל.
קמפיינים אלו כמו הקמפיין התורן בתחום: חפשו “מתוק לו” בגוגל מנסים להמחיש למפרסם את התועלת ויכולות ה-outreach של המדיומים המוגדרים offline עם עולם האינטרנט.
בעוד שקמפיינים בטלויזיה אשר עלותם אסטרונומית וקמפיינים ברדיו ובשלטי החוצות שגם הם, ביחס לעלויות הפרסום באינטרנט הינם קמפיינים יקרים, קיימת בעייתיות לקבוע מדדים להצלחה של הקמפיין. המדדים להצלחה מתורגמים פעמים רבות לעלייה ברכישת מוצר או שירות מסויים אך הערך האמיתי של הקמפיין, הינו הכניסה לתודעה. אם מוצר שפורסם בפריים טיים נכנס לתודעת הצופים, גם אם לא רכשו את השירות או המוצר, יתכן כי בעוד שבוע\חודש, כאשר יתקיים צורך למוצר, הפרסומת תעשה דרכה ממעמקי התודעה ו”תעזור” לנו בקבל ההחלטה.

חפשו אותנו בגוגל? מי זה אנחנו?

בקמפיינים הראשונים בז’אנר, “חפשו אותנו בגוגל”, שעורי ההמרה או ההגעה אל אתר האינטרנט אינם טובים שכן על הצופה \ השומע לזכור מי זה “אותנו” ולא תמיד, לאחר שאנו רואים או שומעים פרסומת אנו זוכרים מה היה שם המוצר או של מי המותג המפורסם. לדוגמא: למרות הפרסום הרב והמיתוג (והמיתוג מחדש) של נסטי ו-פיוז טי, אנשים רבים עדיין לא סגורים את מי מהמותגים הם אוהבים יותר או מי זה מי. בנוסף, פרסום בסגנון “חפשו אותנו בגוגל” פחות מניע לפעולה ופחות מעודד כניסה לאינטרנט וביצוע חיפוש של המותג.
לעומת זאת, לקמפיינים החדשים בטרנד, יכולות המרה טובות יותר. “חפשו אותנו בגוגל” הפך להיות: “חפשו ‘ביטוי כלשהו שקל לזכור’ בגוגל” ואנו כבר נביא אתכם לקמפיין הדיגיטלי. אחד ההיתרונות של קמפיינים אלו הינו בכך שביכולתנו לזכור סלוגנים ביתר קלות ובצורה טובה יותר מאשר את שם המוצר, בשל היותם קליטים יותר ובשל העובדה שלסלוגנים טובים יש חיבור רגשי טוב עם קהל היעד. בנוסף, חיפוש הסלוגן או ביטוי קליט בגוגל, להבדיל מחיפוש שם של מותג או של חברה, מציג בפני קהל היעד אפשרויות מסקרנות יותר באשר לתוצאת החיפוש ומגביר את הסיכוי שרבים מקהל היעד ירצו לבדוק את תוצאת החיפוש.
היכולת הויראלית של קמפיין חיפוש סלוגן הינה אותה יכולת ויראלית כמו כל קמפיין מרגע שאנשים הגיעו לעמוד באינטרנט, בין אם מדובר במבצע אטרקטיבי במיוחד, תמונה ויראלית או סרטון מצחיק כמו בקמפיין המתוק של עלית. ההבדל נמצא ביכולת של הקמפיין offline להניא את קהל היעד לבצע חיפוש אקטיבי בגוגל ולהגיע לעמוד הנחיתה  וכאן, היכולת של הסלוגן עולה בעשרות מונים על היכולת של שם המותג.

אתם חפשו “מתוק לו” בגוגל ובזה תימדד הצלחת הקמפיין

בכל סוגי הקמפיינים בהם המפרסמים רותמים אותנו להגיע לאתר, כמות הכניסות ואופן ההגעה לאתר מאפשרים למפרסמים למדוד באופן יעיל את הצלחת הקמפיין.
מדידה של קמפיין חיפוש בגוגל מאפשר להבדיל בין כמות הגולשים שהגיעו באופן אורגני, לבין אלו שהגיעו בהשפעת הקמפיין. כאשר החיפוש בגוגל הינו של שם המוצר, אנו יכולים לכמת את העליה בחיפושי המותג אך לא ניתן לכמת במדוייק את ההגעות מהקמפיין. כאשר החיפוש הוא של סלוגן או ביטוי לא מחופש, אנו יכולים למדוד באופן מדוייק את כמות הגולשים שהגיעו בהשפעת הקמפיין.
כאשר אנו משתמשים בביטוי או בסלוגן, אנו יכולים גם לנתב את הגולשים ישירות לעמוד נחיתה המשרת את צרכי הקמפיין, לעומת חיפוש של שם המותג אשר מביא את הגולשים לעמוד הבית או לעמוד מוצר אשר ממנו יש לנתב את הגולשים (תוך איבוד אחוז מסויים) לעמוד הנחיתה באתר.

בשורה התחתונה, שימוש בחיפוש בגוגל בקמפיינים offline הינו דרך טובה למדוד הצלחה של קמפיינים אלו וגם דרך טובה לקשור בעיני גוגל את הסלוגן למותג.

רוצים לחזור לקטע מיוחד במאמר?

שיתוף המאמר:

אולי יעניין אתכם גם:

כותבי המאמר: צוות אופטיוויז

Optiwise היא זרוע שירותי השיווק הדיגיטלי של חברת NGSoft ומתמחה במתן פתרון מקיף וכולל לשיווק מתקדם באינטרנט, באמצעות שורה של כלים מקצועיים מוכווני תוצאות. האפשרויות שמעניקה Optiwise מתאימות למגוון רחב של חברות ועסקים בתחומים שונים.

שירותיה של Optiwise מעניקים פתרון שיווקי כולל לעסקים בינוניים וגדולים המעוניינים להגדיל בצורה אפקטיבית את הנוכחות ברשת האינטרנט ולהביא יותר הזדמנויות עסקיות.

 

 
נגישות