האם הייתם רוצים שהגולשים שלכם ממש יתעניינו באתר שלכם? שיקשרו אליו מיוזמתם מאתר שלהם? שיצרו אתכם קשר כמעט מכל ביקור באתר?
שיפור של כמה דברים בסיסיים ביוזביליות (שימושיות) של העמודים שלכם יגרמו לשינוי מהותי בלוק, בתנועה ובהמרות של האתר שלכם.
1. התייחסו לעמודים שלכם כמו לשלטי חוצות
בספרו “Don’t Make Me Think” אומר סטיב קרוג שבאינטרנט – אנשים לא קוראים עמודים אלא סורקים אותם.
הכוונה היא שהגולשים מתמקדים באזורים הבולטים והשימושיים ביותר בעמוד ומחליטים אם העמוד שימושי עבורם תוך 3-10 שניות.
מצאו את העיקר בעמוד שלכם, הפרידו את העמוד לחלקים והדגישו את הדברים החשובים. והתרכזו ב”איזורים החמים” שזה החלק העליון הימני (בעברית) או השמאלי (בלועזית) והמרכז העליון.
2. איך ליצור “נוסחאות” כותרת
נוסחאות כותרת הן דרך בדוקה של כותרות שמצליחות למכור או להניע את הקוראים. להלן דוגמא:
- התחילו את הכותרות בשאלות או אמירות המתחילות במילים איך ל… (שימו לב לכותרת סעיף 2),
או במילים מדוע \ למה, מה.
לדוגמה: - מה ניתן לעשות כדי להגדיל את התנועה באתרכם ב-30 אחוז
- איך לנסח עמוד נחיתה
- מדוע קידום הביטוי שחשבתם לא עובד עבורכם
למדו והשתמשו בנוסחאות כותרת. נוסחאות נוספות ניתן למצוא כאן (באנגלית).
3. למדו בקלות ובחינם את מילות הקסם שיגרמו לגולשים לעשות מה שתרצו
“מילות קסם” הן מילים בדוקות שגורמות לגולשים להביע עניין פתאומי בתוכן שלכם. מילות הקסם החזקות ביותר הן “בחינם” ו- “בקלות“.
בניגוד לכך – הימנעו מלהשתמש במילות הרעל שיהרגו את התוכן שלכם. מילות הרעל הן מילים כמו “אולי” “לנסות”, “להשתדל”, “כמעט” וכו’
כתבו תוכן שקולע למטרה ולא מנסה לקלוע למטרה.
4. קבלו 30 לידים נוספים כל 3 חודשים
כמובן שהכותרת הזו נועדה להבהיר לכם את הנקודה והיא דמיונית.
מספרים מושכים תשומת לב ע”י גירוי החלק האנאליטי במוח שגורם לנו לחשוב שזה משהו מעניין.
כמו כן, הם עוזרים לארגון המידע שלכם בצורה שנתפסת כהגיונית.
לדוגמה:
עושה חשק ללחוץ על הקישורים האלה, לא?
5. מסרים ויזואליים שישנו את התמונה
השתמשו במסרים ויזואליים כדי להעביר את המסר שלכם. מסרים ויזואליים כוללים תמונות, וידיאו, גרפים וציורים שונים.
ככל שהמסרים הוויזואליים הללו יהיו יותר יצירתיים, שונים או אפילו מוזרים, הם ימשכו יותר תשומת לב.
שני תנאים הכרחיים כדי שהטיפ הזה יעבוד:
א- המסרים צריכים להיות רלוונטיים.
ב- המסרים צריכים להיות מקוריים משלכם ולא לקחת אותם ממקורות אחרים.
אז בשלושה שלבים:
א- צלמו תמונה, ציירו גרף או הקליטו וידיאו
ב- העלו אותם לעמודים שלכם
ג- השתמשו בהם כדי להעביר את המסרים שלכם
6. השתמשו בכותרות משנה
טקסטים ארוכים ולא מחולקים נותנים תחושה שהם לא נגמרים והם מוציאים את החשק לקרוא אותם.
בחלוקה לכותרות משנה יש 2 מטרות:
א- כיוון שהגולשים סורקים ולא קוראים – עלינו לחלק את העמוד לאזורים אותם ניתן לסרוק.
ב- עוד הזדמנות ליישם את כל מה שלמדנו כאן כדי ליצור כותרות מושכות ומגבירות עניין.
שימו לב להבדל בין שני העמודים הבאים :
7. דברים שאתם חייבים – רשימת קניות
כמו שהמוח שלנו אוהב מספרים, הוא גם אוהב רשימות. רשימות מסכמות עבורנו רעיונות עיקריים בצורה מסודרת ומתומצתת. ממש כמו שאנחנו מכינים רשימת קניות (ולא טקסט קניות) שבה הכול מסודר ומסוכם.
זאת הסיבה שהגולשים יחפשו את הרשימות כי נוח לסרוק אותן ולהבין מהן דברים במהירות.
לדוגמה:
- 80% מהתוכנות של אופטיווייז מיוצרות על ידי הצוות הטכנולוגי
- מאמר זה מכיל 10 נקודות חשובות
סדר וריכוז רעיונות תמיד מושכים את תשומת הלב שלנו, ולכן כשאתם עורכים רשימות אתם תשומת הלב של הגולשים מופנית כלפי התוכן שלכם.
8. אני מצטט משמע אני קיים
ציטוטים יוצרים עניין. דוגמאות:
“שני דברים הם אינסופיים- היקום והטמטום האנושי ואני עדיין לא בטוח לגבי הראשון” אלברט איינשטיין
“מי ששואל הוא טיפש לחמש דקות, מי שלא שואל, נשאר טיפש לנצח” פתגם סיני
נכון עושה חשק ללחוץ על הקישור? כי הציטוט גורם לעניין ואז שמים לב לקישור.
9. אנו מדגישים לכם…
השתמשו בהדגשה לחלקים החשובים של הטקסט, ובחלקים שבהם אתם מעוניינים שהקוראים יתמקדו. אם אין לכם חלקים חשובים לטקסט, אתם קוראים את המאמר הלא נכון..
10. היו כנים
הצלחה אמיתית לא יכולה להתאפשר לאורך זמן עם שקרים, הבטחות שווא או חוסר כנות.
היו כנים, כתבו מהלב והערך שלכם ושל התוכן שלכם יעלה פלאים.