איך להשתמש בנתונים שגוגל אנליטיקס מחביא ב-not provided?

גוגל אנליטיקס

איך לנצח את Not Provided?

בפוסט זה אציג אפשרות שעומדת בפני בעלי החשבון בגוגל אנליטיקס, לשימוש מתקדם יותר בנתונים שבגוגל אנליטיקס. באמצעות יצירת פרופיל, וביצוע התאמות טכניות קלות, תוכלו לקבל מידע (חלקי יש לומר), על מקורות התנועה של הגולשים שגוגל החליט להסתיר.


מה זה Not Provided?

החל מחודש אוקטובר 2011, גוגל החליטו לחסום כמות נכבדת של נתונים מ-Google Analytics. כאשר מנתחים את מקורות התנועה האורגאנית כדי לראות מאיזו מילת מפתח הגיעו לאתר, אחוז נכבד מהנתונים נכנסים לקטגוריית Not Provided (לפעמים אפילו יותר מ-50%!). גולשים אלו הם אותם גולשים שבעת החיפוש בגוגל, היו מחוברים לחשבון שלהם, וגוגל החליטו “לשמור על הפרטיות שלהם”. הנתונים הללו שנחסמו, חשובים בעיקר למי שעוסק בקידום אורגאני, משום שבמובן מסוים הוא מאבד את ה”קרדיט” על העבודה הקשה שלו.

ratio-not-provided
Not Provided מגיע לפעמים ל-50% ויותר!

מה אפשר לעשות?

הבשורות הרעות היא שלא ניתן לגלות מאיזו מילת מפתח הגולשים הללו הגיעו, אך הבשורות הטובות הן שבאמצעות שימוש מתקדם בפרופילים ובפילטרים שגוגל אנליטיקס מציעים, נוכל להציג את ה-uri של עמוד הנחיתה, רק עבור אותם גולשים שנכנסו לקטגוריית ה-not provided. כך לדוגמא, גולשים שהגיעו לאתר אופטיוייז, לאחר שחיפשו ביטוי שקשור ב-ppc, נחתו בעמוד הנחיתה שלנו עבור ppc, ונוכל לראות אותם באנליטיקס בצורה הבאה:

ppc

במילים אחרות, נפתרתם מאותה הקטגוריה האמורפית וחסרת המשמעות שנקראת not provided!

רוצים גם? ככה עושים את זה:

1. פותחים פרופיל חדש באנליטיקס לאתר

Admin->Profile->New Profile ; הסיבה לכך היא שבניגוד לסגמנטים המתקדמים באנליטיקס, לשינוי ה-metrics לתצוגה, שינוי טווחי התאריכים, וכל פעולה אחרת שתעשו – הגדרת פילטר משנה את נתוני הגלם שבחשבון ולכן לא מומלץ לבצע פעולות כאלו על הפרופיל הראשי (במקרה של טעות, אתם עשויים למחוק את כל הנתונים שנצברים).

היתרון: אין צורך בקוד אנליטיקס שונה באתר, זה לא יפגע בנתונים הקיימים ומדובר בפרוצדורה שלוקחת מספר שניות.

החיסרון: הנתונים בפרופיל החדש יתחילו להישמר רק מהרגע שיצרתם אותו

2. מגדירים פילטר שמשכתב את הנתונים הרצויים

Filters->New Filter -> Create new Filter

נותנים לו שם, בוחרים ב-Custom filter ואז ב-Advanced.

תחת Field A בוחרים ב-Campaign Term ומולו מכניסים: (.not provided.)

תחת Field B בוחרים ב-Request URI ומולו מכניסים: (.*)

תחת Output To -> Constructor בוחרים ב-בוחרים ב-Campaign Term ומולו מכניסים: np -$B1

לוחצים על save, וסיימנו.

צילום מסך למתקשים:

 

הגדרות הפילטר לשימוש בנתוני not-provided
לחץ להגדלה

3. בודקים שהפילטר עובד

בגלל שמדובר ב-Regex, כל טעות בתו בודד, עשויה שלא לעבוד, או במקרה הרע לפלטר החוצה את כל הנתונים שבחשבון ולכן מומלץ לבדוק שזה עובד. ניתן להשתמש ב-Real-Time, על מנת לחסוך את יום ההמתנה שלוקח לגוגל אנליטיקס להוריד את הנתונים.

פיתחו דפדפן, התחברו לחשבון שלכם בגוגל, חפשו עמוד לא נצפה באתר שלכם בגוגל ולחצו על התוצאה שלכם כדי לוודא שאתם זה הגולש שרואים ב-Real Time (לדוגמא), והישארו באתר.  במקביל, התחברו לפרופיל החדש שיצרתם באנליטיקס, ביחרו ב-Real-Time, הכנסו ל-Traffic Sources, ואז ל-Organic, ועכשיו תראו אם תחת Keyword מופיע לכם עמוד הנחיתה באתר לצד הסימון np (שנועד להזכיר לכם שזהו נתון ששיחזרתם מתוך נתוני Not Provided).

 

הפיתרון לנתוני ה-not provided




נכתב ע”י 

רוצים לחזור לקטע מיוחד במאמר?

שיתוף המאמר:

אולי יעניין אתכם גם:

כותבי המאמר: צוות אופטיוויז

Optiwise היא זרוע שירותי השיווק הדיגיטלי של חברת NGSoft ומתמחה במתן פתרון מקיף וכולל לשיווק מתקדם באינטרנט, באמצעות שורה של כלים מקצועיים מוכווני תוצאות. האפשרויות שמעניקה Optiwise מתאימות למגוון רחב של חברות ועסקים בתחומים שונים.

שירותיה של Optiwise מעניקים פתרון שיווקי כולל לעסקים בינוניים וגדולים המעוניינים להגדיל בצורה אפקטיבית את הנוכחות ברשת האינטרנט ולהביא יותר הזדמנויות עסקיות.

 

 
נגישות