SEO ו Inbound Marketing על קצה הלשון

3 בפברואר 2013 /
שיווק באינטרנט /

מנועי החיפוש מחפשים בשנים האחרונות דרכים חדשות לדעת להעריך כמה אתר טוב ומה נחשב לאתר טוב, ידיעת הנתון הזה פותחת למנוע החיפוש את הדלת ליכולת להעריך אילו אתרים ימוקמו בתוצאות החיפוש הגבוהות ובכך לשלב פרמטרים נוספים בהערכת הציון הדירוג שהאתר מקבל.למונח Inbound Marketing  משמעויות נוספות ולא רק בתחום הSEO, אבל אתייחס כאן להשפעה מבחינת SEO.

מה הבעיה ומול מי גוגל מתמודדת?

בשנים 2010-2012 הגיעה לשיאה תופעת הקידום השחור/אוטומטי, התופעה הייתה קיימת למעשה גם הרבה לפני כן, אולם נעשה בה שימוש המוני כמעט ע"י כל מקדם אתרים. בגוגל, גדול ספקי התנועה מבין מנועי החיפוש, הוטחה ביקורת קשה על הקלות היחסית בה אתרים קטנים עוקפים בתוצאות החיפוש אתרים גדולים,ממותוגים והרבה יותר אמיתיים בעזרת יצירת קישורים אוטומטיים,באיכות נמוכה, בכמות גדולה ובקלות/עלות נמוכה מאוד. מנועי החיפוש יצאו למחמה בתופעה בשני מישורים:

זיהוי הקישורים האוטומטיים -זיהוי קישורים"רעים" ומחיקתם משיקלול הציון שאתרים קיבלו ואף מתן ציון שלילי פוגע באתרים שאותרו וסומנו ככאלה המשתמשים בטכניקות האלה.

זיהוי קישורים "טובים" – כאן נכנסת אסטרטגיית ה Inbound Marketing  . קישורים טובים הם כאלו שמגיעים מאתרים אמיתיים או כאלה שמגיעים מתוך פרופילים אמיתיים של משתמשים ברשתות החברתיות. קישור טוב יהיה לרוב קישור שמתגיע מתוך אנקור טקסט (הביטוי שממנו מופנה הקישור) שאינו אנקור טקסט מדויק (כפי שהיה נהוג במקרים בהם מקדמים עובדים בצורה אוטומטית ומכוונים קידום לביטויים ממוקדים), למשל יהודי פלוני בעל עסק למנעולנות בירושלים היה משיג לעצמו קישורים בביטוי "מנעולן" בלבד היות ועבורו היה רוצה להשיג דירוג בגוגל, היום גוגל מסתכלת בצורה חשודה על אתרים שחלק גדול מאוד מהקישורים הנכנסים אליהם מגיעים מהביטויים המדוייקים ("מנעולן"), קישור טוב היום שיצביע על אתר טוב/איכותי/מועיל יגיע מאנקור טקסט מדויק פחות, נניח- "נתקענו אתמול מחוץ לבית עד שהזמנו את יהודי פלוני המנעולן החביב…" והוא יגיע מתוך עמוד בפייסבוק או בלוג אישי או פורום וכו'…

איך Inbound Marketing  יעזור לי לSEO?

זהו האתגר הגדול כאן. הבסיס של Inbound Marketing   בין אם הוא ליצירת קישורי SEO טיבעיים ובין אם להגדלת מכירות הוא תוכן איכותי בצורה חריגה יחסית לנישה שלך, נקודה. יצירת התוכן אינה מספיקה אלא גם צריך לדעת להפיץ אותו ברשתות החברתיות, שרת האינטרנט וכד' צריך לתת לו את הדחיפה והיכולת להתפרסם.

דוגמא לקמפיין שיווק ויראלידוגמא לתוכן איכותי בצורה חריגה היא הסיפור שמלמדים היום בכל בית ספר לפרסום, על הבחור שהגיע למפעל לייצור בלנדרים מקצועיים, לא צעצועים של קנווד וכד', אלא כאלה כבדים למסעדות ומלונות, והועסק כמנהל השיווק של המפעל. כששאל את המנהל שלו מה תקציב הפרסום, ענה לו 50$… הבחור לא ידע מה אפשר לעשות אם 50$ הרי מודעה בעיתון המקומי עולה יותר. בדרכו הבית עצר בחנות חומרי בניין וקנה של מיני כלים מתכתיים – מברגים ופליירים ודכ'. למחרת התחיל לצלם סדרת סירטונים הממחישים עוצמת הבלנדרים שלהם תחת הכותרת will it blend בהם הוא מכניס את הכלים לבלנדר ומוכיח את עוצמת הבלנדר כשהוא כותש את המתכות. מיותר לציין שסרטונים אלו הפכו להצלחה והאתר קיבל תנועת גולשים אדירה, מיתוג וכל מה שרק תרצו.

אמנם הדוגמא הזו היא הברקה אדירה כמו גמגם סטייל ולא כל אחד יכול להצליח בצורה כזאת, אבל כל בעל עסק יכול להכין תוכן מקורי וסופר איכותי וגם אם לא יכול, מישהו צריך לעשות את זה עבורו. מה ישיג עבורו התוכן המעולה הזה? מבחינה כללית, תוכן שיופץ בצורה טובה יכול ליצור דיון על האתר שלכם ובכל להשיג עבורכם את הקישורים הטובים האלה שכולם מחפשים, קישורים שמגיעים ממשתשמים אמיתיים ובכל מיני סידרי גודל של שימוש, כלומר גם הסבתא שלכם עלולה להפיץ את התוכן שלכם וגם הוא יכול להופיע בצינור לילה ויופץ עבורכם ע"י גוף גדול יותר.

מה יכול להיות תוכן מעולה שמתאים להשגת קישורים?

תוכן יכול להגיע בכל צורה ויכול להיות ממוקם בכל מקום, בין אם באתר שלך או במקום אחר ברשת – פייסבוק, פורומים פוסים אורחים ועוד ועוד

1.תוכן שמניע דיון – תחרויות מסוגים שונים, למשל במהלך קמפיין שיווק בפייסבוק שאנחנו עורכים, בקשנו מלקוחות גלידות בן אנד ג'ריס לבחור איזה טעם היו רוצים להחזיר לחנויות.

2.תוכן בעל יכולות וירליות – סרטונים, סירטונים לא חייבים להיות רק מצחיקים, הרי לא נחשוב שעורך די שעושה סרטון בגרסת גמגם סטייל מרוויח קישורים טובים הרלוונטיים לנישה שלו. סירטונים יכולים להיות בצורת מדריכים טובים.

3. תוכן איכותי מאוד באתר – תוכן איכותי שמעודד קישור אל האתר יכול להופיע בצורות רבות – מדריכים בכל נושא – עורך דין יכול להסויף מדריך להגשת תביעה לביטוח לאומי , טכנאי מחשבים יכול לפרסם מדריך בנושא פתרון בעיות נופוצות במחשב ואילו יועצת הנקה יכולה לתת כמה טיפים מועילים. מדריכים הם דרך דרך מעולה להשגת תנועה ממנועי חיפוש, רק צריך להשאיר פתח לגולש הן ליצור קשר עם בעל העסק והן לתת את כל האפשרויות לשתף את החברים שלו עם המדריך הזה.

בשורה התחתונה –

יצירת תוכן מעולה היא אחת הדרכים הטובות להשיג מיתוג נכון ומעורבות של הגולשים עם האתר שלכם. יש לנו באופטיוייז את כל סל הכלים לתת לכם את הפתרונות האלה. נשמח א תיצרו איתנו קשר ונשתף פעולה.

פוסטים שאולי יענינו אותך

6 ביולי 2015 /

מהעולם הריאלי לעולם הוירטואלי

נכתב ע"י ניסן בכר

תחילת הדרך אז עד לפני 8 חודשים היית במצב שלכם, כשעוד חשבתי לעצמי מה כדאי לי לעשות עם עצמי בחיים, לאן עליי לפנות וכמו שהמבוגרים אומרים "מה עם לימודים". אם גם אתם באותו מצב כרגע, הגעתם למקום הנכון. כשעניתי לטלפון

1 באפריל 2014 /

הרפתקאות 1 באפריל גרסת 2014, איך יפתיעו אותנו השנה?

נכתב ע"י מנשה אברמוב

החלטתי לעשות סיכום קטנטן ומתומצת של מתיחות ה 1 באפריל שאותם הספקתי לתפוס השנה.
בעיקר בתחום שלנו.
ראיתי שחלק מהמתיחות כבר עברו מפה לאוזן, וחלקם עדיין לא הספיקו להפתיע אותנו

13 בפברואר 2014 /

קידום אתר וורדפרס מול לקדם אתר וויקס Wix Vs WordPress

נכתב ע"י מוטי חמו

הקדמה על חברת Wix   לפני שנתחיל לעשות את ההשוואה (הלא הכי הוגנת) בין מערכת ניהול התוכן WIX לבין מערכת ניהול התוכן (CMS) של WORDPRESS, אני רוצה לציין שאני מכיר את החבר'ה בWIX והם עושים אחלה עבודה כמה שנים רצופות, לא

כתיבת תגובה


האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות