בפייסבוק לא מפסיקים להתרענן ולחדש. עובדה שללא ספק עוזרת לה להישאר בראש החץ של מהפכת התקשורת החברתית של תקופתנו.
עוד לא נרגענו מהטיים ליין האישי, והנה הגיע הטיים ליין לעמודים העסקיים. עוד לא הספקנו להבין מה ואיך בדיוק משתמשים בו, והנה אנו מתבשרים על פרסומות שהולכות להופיע לנו בפיד ובאפליקציות. עוד לא יבשה העט על חתימות הצ’קים של המפרסמים, וכבר פייסבוק מכריזים על שינוי נוסף, הפעם לטובת הגולשים (רגע, לא צריך להתלהב, גם המפרסמים מרוויחים מזה מן הסתם): רשימות עניין.
אז במה בעצם מדובר?
מעכשיו אנחנו יכולים ליצור לעצמנו רשימות של דברים שמעניינים אותנו – בין אם זה חברים שלנו, בין אם זה מפורסמים או אנשים שחשוב לנו לעקוב אחרי התכנים שלהם, בין אם זה עמודים עסקיים של חברות ועסקים שאנו רוצים להיות בקשר איתם, או כל תוכן אחר שזמין בפייסבוק. כלומר אנחנו יכולים לבנות לנו מעין עיתון אינטראקטיבי המיועד רק לנו ומעניין רק אותנו. ולא רק זה, אנחנו יכולים ליצור אחד כזה גם בשביל אחרים. כלומר להזין תכנים לרשימת עניין משלנו ושאנשים אחרים יהיו “מנויים” אליה.
ואיך זה עוזר למרסמים? מן הסתם, יהיה אפשר לשתות בהמשך ברשימות העניין שלנו פרסומות המדברות בדיוק בנושאים שמעניינים אותנו.. לא גאוני?
פרטים נוספים והסבר על השימוש ברשימות העניין ראו בקישורים הבאים:
http://www.holesinthenet.co.il/archives/40134
http://www.newsgeek.co.il/facebooks-new-interest-lists/