מומחה קידום אתרים

קידום אתרים, מקצוע שלא היה קיים לפני 20 שנה, מקצוע שנוצר כחלק ממהפיכת האינטרנט העולמית שהופכת את עולמנו לכפר גלובלי קטן. כיום אין עדיין באוניברסיטאות מסלולים של קידום אתרים ומאד יכול להיות שבשנים הקרובות יהפוך מקצוע זה למקצוע אוניברסיטאי.

איך מזהים מקדם אתרים טוב?

כיום עדיין קשה לאבחן בין מקדם אתרים מקצועי וטוב לבין מקדם אתרים שרלטן שכן גם מקדם אתרים שיוביל אתכם לתוצאות מהירות במנועי החיפוש יכול להתברר כמקדם שעושה דברים שגוגל בהתחלה “קונה” אבל לאחר זמן מה ועדכון אלגוריתם כזה או אחר האתר עשוי לךהיענש בחומרה ולעוף אל מקומות 90-100 ואף גרוע מכך, בשפה אחרת להיכחד , לפחות בעיני גוגל.

קוים לדמותו של מומחה קידום אתרים רציני

 כיום עם שפע מערכות ניהול תוכן, כאשר כל אתר בנוי במערכת ניהול תוכן שונה והטכנולוגיה ומימושי האינטרנט משתנים ללא הפסק,כדאי מאד שמקדם האתרים יהיה בעל  אוריינטציה טכנולוגית גבוהה, יכולת למידה מהירה וחשיבה אנליטית. מומחה בקידום אתרים צריך לדעת לקרוא את כל הדוחות של גוגל החל מגוגל אנליטיקס דרך כלי מנהלי האתרים של גוגל, כלי מילות המפתח  וכמובן כלים נוספים ברשת. בנקודה זו באה לידי ביטוי ההבנה האנליטית של מקדם האתרים, שכן אדם עם הבנה אנליטית יותר עמוקה ילמד מאותם דוחות הרבה יותר מאדם ללא הבנה אנליטית, כמובן שלמידה זו תתבטא במה שמקדם האתרים יבצע באתר.

האם מקדם אתרים טוב צריך להיות בונה אתרים

התשובה הראשונה היא לא, מקדם אתרים טוב לא צריך להיות בונה אתרים אבל ללא ספק מקדם אתרים טוב צריך להכיל ידע עשיר ב HTML וגם ידע בסיסי ב CSS לא יזיק , שכן פעמים רבות שיפורים טכניים בקוד של אתר ישפרו בצורה ניכרת את ביצועי האתר , מעבר לכך עם התקנים החדשים של ,SCHEMA.ORG  כאשר יש לנו יכולת לתייג כל דבר באתר בצורה יותר ממוקדת כמו קישור של כותב לגוגל + שלו ועוד, זה ממש יהיה חבל אם מקדם  האתרים יצטרך לחכות למתכנת לכל שינוי כזה שכן שינויים אלה נעשים בתוך קוד הHTML  של האתר.

האם מקדם אתרים טוב צריך להכיר לעומק מערכות ניהול תוכן (CMS)?

כמו שכבר כתבתי מקדם אתרים אינו בונה אתרים ולכן אולי לא חייב להכיר את כל הפינות של מערכות ניהולך התוכן, אך העבודה היומיומית  של מקדם האתרים היא בתוך מערכות ניהול התוכן. מקדם האתרים חייב להיות בעל יכולת למידה מהירה של מערכות ניהול תוכן שונות, היכרות עם רכיבים שונים של מערכות  ניהול תוכן ויכולת עבודה שוטפת עם מערכת ניהול התוכן.

האם מקדם אתרים טוב צריך גם להיות “פסיכולוג”?

מצחיק ככל שיהיה מקדם אתרים טוב צריך גם להבין באנשים, במה יעניין אנשים ומה ישאיר את האנשים יותר זמן באתר, שכן הפרמטרים של איכות העמודים (שנמדדים בדרך מאד טובה ע”י יחס נטישה -bounce rate ). כלומר מקדם אתרים טוב ידע לזהות דף שיבריח את הגולשים לעומת דף שישאיר שת הגולשים שלכם באתר ויתרה מכך ידע להפוך דף לא ידידותי לגולש לדף מזמין שיגרום לגולש להישאר באתר.

רוצים לחזור לקטע מיוחד במאמר?

שיתוף המאמר:

אולי יעניין אתכם גם:

כותבי המאמר: צוות אופטיוויז

Optiwise היא זרוע שירותי השיווק הדיגיטלי של חברת NGSoft ומתמחה במתן פתרון מקיף וכולל לשיווק מתקדם באינטרנט, באמצעות שורה של כלים מקצועיים מוכווני תוצאות. האפשרויות שמעניקה Optiwise מתאימות למגוון רחב של חברות ועסקים בתחומים שונים.

שירותיה של Optiwise מעניקים פתרון שיווקי כולל לעסקים בינוניים וגדולים המעוניינים להגדיל בצורה אפקטיבית את הנוכחות ברשת האינטרנט ולהביא יותר הזדמנויות עסקיות.

 

 
נגישות