קידום אתרים ומערכות לניהול תוכן/ CMS

אם נבחן אתרים לפי רמת יכולת קידום אתרים ניתן יהיה לחלק אתרים באופן פשוט לשלושה סוגים:

אתרים שלא ניתנים לקידום – מוגבלים בנקודות קריטיות
אתרים שניתנים לקידום – אבל לא אופטימליים
אתרים מצוינים לקידום – גמישים

 

קידום אתרים אתרים ומערכות ניהלו התוכן הפופולריות ביותר1.אתרים שלא ניתנים לקידום:

אתרים עם מערכת ניהול תוכן מוגבלת ולא גמישה אשר אינה מאפשרת יכולות עדכון בסיסיות (וקריטיות) לקידום אתר.  קידום אתרים מסוג זה יהיה הרבה פחות יעיל ויש צורך לבצע שידרוגים משמעותיים במערכת ניהול התוכן.

2.אתרים שניתנים לקידום:

אתרים הבנויים עם מערכת ניהול שמאפשרת את האופציות הבסיסיות לקידום אתר באופן סביר.

3.אתרים מצוינים לקידום:

אתרים הבנויים עם מערכת ניהול גמישה וקלה בעלת אופציות רבות המאפשרת לבצע שינויים באתר עם מינימום מגבלות.

לא לשכוח שקיימים גם אתרים ללא מערכת ניהול תוכן, במקרים אלו כל שינוי צריך לעבור דרך תוכניתן שיבצע שינויים ובדיקות תקינות, אופציה זו לא רלבנטית למרבית בעלי האתרים מכיוון שהיא כרוכה בעלויות גבוהות זמני פיתוח ארוכים יחסית, ומקום רב לטעויות תכנות.

מערכת ניהול תוכן פתוחה מול מערכת ניהול תוכן סגורה

הבדל משמעותי וחשוב שיש לקחת בחשבון מראש הוא להבין אם מדובר במערכת ניהול סגורה או פתוחה, קיימות חברות המספקות אתר עם מערכת ניהול תוכן טובה יותר או פחות אך סגורה, לעומת מערכות ניהול תוכן שמתקינים באופן עצמאי על אחסון שנמצא בבעלות בעלי האתר, במערכת ניהול פתוחה ניתן לבצע שינויים באופן עצמאי ובמערכת ניהול סגורה לא ניתן לבצע, מקבלים את המערכת כמו שהיא והעדכונים (אם יש) תלויים בחברה המפתחת.

מה הן הדרישות המינימליות בכדי שאתר יהיה ניתן לקידום?

  • יכולת עדכון תגיות מטה: תגיות META TITLE ו DESCRIPTION.
  • אפשרות לערוך אזורים מסויימים  באתר כמו header , footer , sidebar.
  • יכולת עדכון תכנים באתר, כולל כותרות, הוספת תמונות.
  • יכולת העלאת קבצים, כולל אפשרות העלאת קבצים לתקיית הROOT.
  • אתר המבוסס HTML  ולא אתר המבוסס טכנולוגיית פלאש (שימו לב שאין סתירה בין העבודה שאתר בנוי בטכנולוגיות של מיקרו סופט כמו Net/aspx , JAVA/JSP או PHP לכך שהוא יהיה אתר HTML  ולא אתר FLASH).
  • אפשרות ניהול ועריכת תפריטים.

מה הופך מערכת ניהול תוכן למצויינת לקידום:

  • אפשרות לנהל תגיות META באופן דינמי, ניהול דינמי של תגיות מטה מאפשר ליצור באופן אוטומטי (עם אפשרות דריסה) תגיות מותאמות לעמוד חדש שנוצר, כולל אפשרות לעריכה או הוספת תגיות CANONICAL.
  • אפשרות יצירה והוספת short codes  בעורך התוכן.
  • אפשרות לבצע הפניות 301 ישירות מתוך מערכת הניהול.
  • אפשרות יצירת כתובות ידידותיות (friendly url).
  • העלאת קבצים גמישה: לעיתים יש אופציה להעלאת קבצים לאתר אבל עם מגבלות כמו העלאה אפשרית רק לתיקייה מסויימת, ובמקרים רבים יש צורך להעלות קובץ לנתיב מסויים או לתקיית הבית, זה ניתן על ידי מערכת העלאת קבצים גמישה או גישה ל FTP או CPANEL.
  • גיבוי אוטומטי ומערכת ניהול גרסאות.

מערכת ניהול תוכן המאפשרת כמה שיותר מהאפשרויות הנ”ל נחשבת מערכת ניהול גמישה מאוד ועבודת הקידום צריכה להיות יעילה וטובה יותר. ההחלטה על בחירת מערכת ניהול תוכן בזמן בניית אתר היא קריטית לגבי העתיד של קידום האתר, ובחירה נכונה צריכה לשפר את הרווחים העתידיים מהאתר ללא ספק.

מוטי חמו

רוצים לחזור לקטע מיוחד במאמר?

שיתוף המאמר:

אולי יעניין אתכם גם:

כותבי המאמר: צוות אופטיוויז

Optiwise היא זרוע שירותי השיווק הדיגיטלי של חברת NGSoft ומתמחה במתן פתרון מקיף וכולל לשיווק מתקדם באינטרנט, באמצעות שורה של כלים מקצועיים מוכווני תוצאות. האפשרויות שמעניקה Optiwise מתאימות למגוון רחב של חברות ועסקים בתחומים שונים.

שירותיה של Optiwise מעניקים פתרון שיווקי כולל לעסקים בינוניים וגדולים המעוניינים להגדיל בצורה אפקטיבית את הנוכחות ברשת האינטרנט ולהביא יותר הזדמנויות עסקיות.

 

 
נגישות