החיפוש באמצעות טלפונים ניידים ממשיך לגדול בהתמדה, בעיקר עם התפתחות מכשירי האייפון והאנדרואיד השונים. כיום אנשים רבים צריכים משהו “על הדרך” ומשתמשים בטלפון הנייד כדי למצוא אותו.
התאמה וקידום של אתרים למכשירים סלולריים זה תחום רווחי מאד שלא מפסיק להתרחב ולגדול. כלומר, אם אתם רוצים להרוויח – לא הייתם רוצים לפספס את קהל המחפשים בנייד.
לחיפוש הסלולרי יש כללים משלו והם שונים מכללי החיפוש המסורתיים במחשבים הביתיים.
כללים עיקריים שתצטרכו לקחת בחשבון בקידום אתרכם בחיפוש הנייד:
1. תוצאות סלולאריות מוגשות לכם ע”פ ההתאמה למכשירכם
כשאתם מחפשים משהו (דרך גוגל לדוגמא) במכשיר שלכם, התוצאות יהיו שונות ממכשיר למכשיר. השוני בתוצאות נובע מהתאמת האתרים למכשירים השונים. כלומר, גם את אתר מסוים רלוונטי ביותר לחיפוש שלכם אך אינו מותאם למכשירים סלולאריים – לא תראו אותו בתוצאות.
2. בחיפוש סלולארי – “עשר התוצאות הראשונות” זה למעשה “שלושת הראשונים”
כל עניין הגלילה במכשירים סלולריים היא לא כ”כ ידידותית. אבל גם במכשירים שגלילה למטה כן ידידותית (כגון אייפון ואנדרואידים למיניהם) – הגולשים לא אוהבים לגלול. רוב הסיכויים שגולש ילחץ על אחד משלושת (מקסימום 4) התוצאות הראשונות.
3. חיפושים בסלולרי הם קצרים יותר
במכשירים שבהם אין מקלדת qwerty (מקלדת כמו של מחשב) לוקח זמן להקליד. גם במכשירי אייפון למיניהם לא נוח להקליד תוך כדי הליכה או נהיגה. זאת הסיבה שמשתמשי מכשירים סלולריים מעדיפים לקצר ומחפשים ביטויים קצרים.
אם לא תככבו בביטויים הקצרים (שלמרבה הצער – הם גם יותר תחרותיים) – תפספסו תנועה רבה שיכולה להגיע אל אתרכם.
4. קידום סלולארי הוא בדרך כלל לוקאלי
אנשים מחפשים במכשיר הסלולארי בעיקר דברים שצצו על הדרך כגון “תספורת בדיזינגוף” או “פיצה בבוגרשוב”.
אם יש לכם מוצר לוקאלי – הכינו לו עמוד מיוחד (טייטל, תכנים, כותרות ותיאורים).
5. מידע עדכני שולט בחיפוש סלולארי
בנוסף לחיפושים לוקאליים – הרבה מאד משתמשי סלולר מעוניינים לדעת מידע עדכני כגון תוצאות משחקי ספורט, חדשות בעיתון, עדכונים כלכליים וכמובן מזג אוויר. אם יש לכם להציע מידע מתעדכן כלשהו – שווה לכם להדגיש את זה באתר ובעיקר בגרסה הסלולארית של האתר עליה נדבר בסעיפים הבאים.
פעולות שיש לבצע כדי לקדם את אתרכם ברשתות הסלולריות
1. התאימו את אתרכם.
יש מכשירים שלא יכולים להציג אתרים רגילים. מנועי החיפוש המותאמים לחיפושים סלולריים מזהים אתכם כמשתמשים ומציגים לכם תוצאות שמותאמות לכם. אתרים מותאמים לסלולרי מקבלים עדיפות בתוצאות אלה. בדקו את התאמת אתרכם לסלולארי כאן
מומלץ מאוד להקים סאב דומיין שמתחיל באות m. כגון m.facebook.com עם גרסה מוקטנת של האתר שלכם ועם פיסת קוד בשרת שמזהה מכשירים סלולריים ומפנה אותם אוטומטית לכתובת זו.
יש כלים שעוזרים לכם להתאים את אתרכם כגון מופיוז , מוביפיי או עזרים כגון מיפין שהופכים RSS לגרסה סלולרית של אתרכם
2. העלו קובץ meta.txt
קובץ meta.txt הוא קובץ שמסכם בקצרה את התוכן של אתרכם עבור מנועי החיפוש.
הזחלנים של מנועי החיפוש מאנדקסים את הקובץ הזה ומציגים אותו בתוצאות החיפוש הסלולריות כך שגם אם אתרכם לא נגיש למכשיר כלשהו – הקובץ הזה כן יהיה נגיש 🙂
לקריאה נוספת על איך ליצור קובץ meta.txt
העלו את הקובץ לתיקיית root בדומה לקובץ robots.txt
3. הגישו את אתרכם המותאם לכל מקום אפשרי.
– צרו מפת אתר מיוחדת לאתר המותאם שלכם (במידה שיש לכם סאב דומיין נפרד) והגישו אותה לגוגל דרך ה- webmaster tools
– ניתן ליצור מפת אתר סלולרית ע”י הגשת כתובת הסאב דומיין הסלולארי (כגון m.facebook.com) בכלי יצירת מפות אתר
– שתפו את האתר המותאם בכמה שיותר פורומים ובלוגים.
– הגישו את האתר המותאם לאינדקסים
– רעיונות נוספים חפשו כאן
4. השתמשו בטקסטים קצרים
באתר המותאם שלכם – קצרו את הטקסט כך שיקלע ישר ולעניין. גולשים סלולריים לא מבזבזים זמן על קריאת מגילות.
5. השתמשו בביטויים שלקחתם מתוך השלמת התוצאות האוטומטית
גולשים סלולריים אוהבים את ההשלמות האוטומטיות כי זה חוסך זמן. הקלידו ביטויים שקשורים אליכם בגוגל ושימו לב להשלמות האוטומטיות – אלה רעיונות ממש טובים לביטויים שאתם צריכים לקדם!
6. גלשו אל אתרכם דרך מכשירים שונים
אולי הדרך הטובה ביותר לקבל פידבק זה פשוט לראות כיצד זה יראה.
7. פנו לאופטיווייז לקידום אתרכם בסלולר
אם אתרכם מתאים לקידום סלולרי – באופטיווייז אנו מומחים בקידום אתרים ברשת הסלולר ונשמח לעזור.
צרו קשר כעת
אם אינכם יודעים אם אתרכם מתאים לקידום סלולרי נשמח לעזור גם בזה