הרשת החברתית הגדולה בעולם לא מפסיקה לשנות פניה ולנסות למקסם את הרווחים שלה, בעיקר לרגל ההנפקה המתוכננת בימים הקרובים. לאחרונה בודקים בפייסבוק את האפשרות לתת לגולשים לקדם את הסטטוסים שלהם תמורת תשלום. תם עידן ההימוד לגבי הטיימינג, הניסוח, מצב הרוח של החברים שלכם, או מצד שני ההסתמכות על המיומנות והקישורים הויראליים שלכם שיעזרו לכם להפיץ את המסרים שלכם ברחבי הרשת. רוצים להיות בטוחים שהסטטוסים שלכם מגיעים לחברים שלכם? כל סטטוס בכל שעה? אתם מוזמנים לשלם בשביל זה. ולא מעט.
האם מדובר בגזר דין מוות לדמוקרטיה הבלתי תלויה של שיתופי הרשת החברתית? או שמא פייסבוק מעולם לא היתה ולא התיימרה להיות כזו? האם סטטוסים שיווקיים שימומנו בעשרות אלפי דולרים יאפילו על סטטוסים שיתופיים-חברתיים על עוולות חברתיות או כלכליות כאלה ואחרות,אשר משנות סדרי עולם קטנים וגדולים? ימים יגידו.