בטח כבר שמעתם בעבר על נושא השיווק מחדש או כפי שגוגל קוראים לזה רימרקטינג (Remarketing), במאמר הבא נסביר איך עובד הרימרקטינג ואיך אפשר לגרום לו לעבוד בצורה המיטבית ביותר.
קמפיין רימרקטינג ניתן לעשות בגוגל אדוורדס, הרימרקטינג זה דרך לפרסם ללקחות אשר ביקרו אצלנו באתר, בדף נחיתה, בבלוג או בכל דף אינטרנטי שיש לנו, ע”י הרימרקטינג אנו יכולים להציע ללקוחות שכבר ביקרו אצלנו הצעה שרלוונטית אליהם, הלקוחות שביקרו באתר מזוהים ע”י קוד מיוחד שנשתל אצלם במחשב ויודע לזהות אותם כאשר הם גולשים באתרי תוכן ובאתרים אלו יש פרסומות של רשת התוכן של גוגל (adsense), אותו גולש שביקר באתר יראה את הפרסומת שלנו וידע כי הוא כבר ביקר אצלנו ולמעשה יזהה את הפרסומת כי הוא יראה את המוצר או השרות שהוא מחפש.
איך זה עובד?
נעשה סימולציה קצרה. יש לנו אתר למכירה של נעלי ריצה מקצועיות:
- גולש נכנס לגוגל וחיפש “נעלי ריצה מקצועיות”.
- הגולש נכנס לאתר שלנו מהתוצאות האורגניות או מהתוצאות הממומנות.
- הגולש החליט שהוא רוצה להמשיך ולחפש “נעלי ריצה מקצועיות” בעוד אתרים אחרים.
- בזמן שהגולש ביקר אצלנו באתר הגולש נצבע ע”י קוד מיוחד שזיהה אותו כגולש אצלנו באתר.
- לאחר שהגולש יצא מהאתר הוא ימשיך לראות פרסומות (באנרים או מודעות טקסט) שלנו בכל אתר אינטרנט שמכיל פרסומות של רשת התוכן של גוגל.
כאשר נעשה קמפיין רימרקטינג בגוגל אדוורדס אנו נגדיל את הסיכוי לביצוע פעולה ע”י הגולש, זה יכול להיות מכירה באתר או השארת פרטים לצורך מתן שירות, אותו גולש שביקר אצלנו באתר יראה את הבאנר או מודעת טקסט ויזכור שהוא כבר ביקר באתר ואנו בעצם “נזכיר” לו שהוא צריך את השרות/המוצר שלנו.
חשוב להדגיש שהרימרקטינג יזהה גולשים שהגיעו בכל צורה – כניסה ישירה לאתר, קמפיין של גוגל אדוורדס או מהתוצאות האורגניות.
אז מה היה לנו
קמפיין רימרקטינג שזיהה גולשים שביקרו באתר שלנו, הגולש זיהה את הפרסומת כמוצר או שרות שהוא מחפש, הגדלנו את הסיכוי למכירה או השארת פרטים מצד הגולש, מיקסמנו את התנועה שמגיעה אלינו לאתר.
נכתב על ידי פיני זריהן