האם אפשר לסמוך על הנתונים של אנליטיקס ? פוסט על "דגימת נתונים"

14 בנובמבר 2013 /
גוגל אנליטיקס /

האם אפשר לסמוך על אנליטיקס ? פוסט על "דגימת נתונים"

על מגבלות הדיוק של גוגל אנליטיקס ונושא שחשוב מאוד להכיר – דגימת נתונים

כאשר מנתחים מספר גדול של נתונים באנליטיקס, הוא מבצע דגימה של הנתונים כדי לחסוך את זמן טעינת הדו"חות ולכן הנתונים אינם מדוייקים במאה אחוז.


מהי דגימת נתונים?

המושג דגימת נתונים מתייחס לתופעה של בחירת קבוצה מדגמית של הנתונים לצורך ניתוח.

המשמעות בהקשר של גוגל אנליטיקס היא שלעיתים המדדים השונים עליהם אתם מסתכלים, מסתמכים על אמדן שמתבסס על חלק מהנתונים. למשל אם אתם מנתחים את יחס ההמרה של אתר ורואים בדו"ח מסוים שיחס ההמרה עומד על 15%, ועל אותו דו"ח מוכלת דגימת נתונים – יכול מאוד להיות שיחס ההמרה בפועל הוא 10% וחשוב להכיר במגבלה הזו (אל דאגה, יש מה לעשות בנידון).

נזכיר שוב שתמיד מומלץ להסתכל על האנליטיקס בתור כלי סטטיסטי ולא ככלי שאוסף מאה אחוז מהנתונים של האתר , למשל גולשים שחוסמים עוגיות או JavaScript כלל לא נספרים באנליטיקס (הערכה סבירה שמדובר בלא יותר מ-1-2% מהגולשים).

 

מתי ומדוע זה קורה?

דגימת הנתונים מתרחשת כאשר מנתחים נתונים רבים, על מנת לזרז את הזמן הנדרש להפקתו של כל דו"ח (וכדי להוריד את העומסים על השרתים של Google Analytics מכל שאילתא גדולה).

 

דגימת נתונים
כך נראית האינדיקציה שהדו"ח שעליו אתם מסתכלים, מתבסס על דגימת נתונים

 

דוגמאות למקרים בהם דו"חות ישתמשו בדגימת נתונים:

  • כשמסתמכים על נתונים של יותר מ-250 אלף ביקורים באנליטיקס
  • כאשר מריצים דו"ח על טווח זמן רחב כאשר ככל שהתקופה גדולה, הדגימה פחות מדויקת. כך למשל דו"ח עבור 30 יום, מציג כ-30 אלף דפים ליום, ודו"ח עבור 60 יום מציג כ-16 אלף דפים ליום
  • כאשר משתמשים ב-funnel על ניתוח של יותר ממאה אלף ביקורים
  • כאשר יש יותר מ-75 אלף שורות בפירוט, יתר המידע מתנקז ל-other (סוג שונה של דגימת נתונים)

 

איך אפשר למנוע את הדגימה הזו ולהפוך את הנתונים למדויקים יותר?

 

1. לחיצה על אייקון הדגימה, ושינוי מידת הרגישות ל-Higher Precision (הוראות למתקשים):

הגברת הדיוק של הנתונים

2. צמצום טווח התאריכים עליו נשען הדו"ח כך שיכיל פחות נתונים

3. שדרוג החשבון ל-Google Analytics Premium אשר מאפשר ניתוח של כל הנתונים

4. יצירת מספר פרופילים אשר כל אחד מנתח חלק אחר בנתונים, למשל פרופיל נפרד לכל סאב דומיין של האתר (תמיד לשמור על פרופיל אחד ללא פילטרים כגיבוי)

 

נכתב ע"י 


 

מקורות שימושיים נוספים בנושא:

 

מאמרים נוספים מהבלוג בנושא: 

 

פוסטים שאולי יענינו אותך

6 ביולי 2015 /

מהעולם הריאלי לעולם הוירטואלי

נכתב ע"י ניסן בכר

תחילת הדרך אז עד לפני 8 חודשים היית במצב שלכם, כשעוד חשבתי לעצמי מה כדאי לי לעשות עם עצמי בחיים, לאן עליי לפנות וכמו שהמבוגרים אומרים "מה עם לימודים". אם גם אתם באותו מצב כרגע, הגעתם למקום הנכון. כשעניתי לטלפון

1 באפריל 2014 /

הרפתקאות 1 באפריל גרסת 2014, איך יפתיעו אותנו השנה?

נכתב ע"י מנשה אברמוב

החלטתי לעשות סיכום קטנטן ומתומצת של מתיחות ה 1 באפריל שאותם הספקתי לתפוס השנה.
בעיקר בתחום שלנו.
ראיתי שחלק מהמתיחות כבר עברו מפה לאוזן, וחלקם עדיין לא הספיקו להפתיע אותנו

13 בפברואר 2014 /

קידום אתר וורדפרס מול לקדם אתר וויקס Wix Vs WordPress

נכתב ע"י מוטי חמו

הקדמה על חברת Wix   לפני שנתחיל לעשות את ההשוואה (הלא הכי הוגנת) בין מערכת ניהול התוכן WIX לבין מערכת ניהול התוכן (CMS) של WORDPRESS, אני רוצה לציין שאני מכיר את החבר'ה בWIX והם עושים אחלה עבודה כמה שנים רצופות, לא

כתיבת תגובה


האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות